فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری اعلام کرد:

گرامیداشت دهه بصیرت و سالگرد شهید سلیمانی با 800 برنامه

سردار علی محمد اکبری گفت: بیش از 800 عنوان برای گرامیداشت دهه بصیرت و دومین سالگرد شهادت سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی پیش بینی شده است.
کد خبر: ۹۴۰۳۷۹۰
|
۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در گفتگوی خبری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان امنیت و سلامت و مدافعان حرم بویژه سردار دلها سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی گفت: دهه بصیرت مصادف با میثاق امت با ولایت و میثاق امت با ارزش های اسلامی است.

سردار علی محمد اکبری افزود: ملت ما از فتنه های گوناگون در 43 سال گذشته تا فتنه تقلب در انتخابات 88 که از برنامه های از پیش طراحی شده استکبار در راستای انقلاب های مخملین بود، عبور کردند.

وی، خباثت خناسان و عناد معاندان و انتقام منتقدین و فریب اقوام را از مؤلفه های فتنه یِ بعد از انتخابات 88 دانست، که با پیشتازی بعضی از خواص و رمز فتنه که تقلب در انتخابات بود، زمینه اغتشاش در کشور را به مدت حدود 7ماه فراهم کردند.

سردار اکبری، ادامه داد: فتنه 88 تا زمانی ادامه یافت که فتنه گران به محرم حسینی و مقدسات عاشورا بی حرمتی کردند و در این زمان مردم یکبار دیگر همچون انقلاب سال 57 که به فرموده امام راحل با محرم صفر به پیروزی رسیده بود، به میدان آمدند و حماسه آفریدند.

ارشد نظامی استان چهارمحال و بختیاری، تصرحی کرد: با مرور زمان، حقانیت نظام اثبات شد و مردم صف خود را از فتنه گران جداکردند و بنابر تصمیم مسئولان نظام که سعی داشتند کسی از قطار انقلاب پیاده نشود، متأسفانه برخی از خواص همچنان بر موضع متوهمانه خود ایستادند و از قطار انقلاب پیاده شدند.

وی، گفت: 9دی یکی از ایام الله های انقلاب است که هرساله گرامی داشته می شود و امسال هم گردهمایی های 9دی در سراسر کشور به همراه روشنگری در فضای مجازی و حقیقی برگزار می شود.

سردار اکبری، گفت: بیش از 800 عنوان برنامه در زمینه های مختلف، رسانه ای، فرهنگی، اجتماعی، فضای مجازی و ... برای گرامیداشت دهه بصیرت و دومین سالگرد شهادت سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی در رده های مختلف سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام اعم از نواحی، حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج پیش بینی شده و در حال اجراست.

وی، برگزاری رزمایش کمک مؤمنانه در راستای ترویج روحیه مردم یاری سردار سلیمانی و ارسال بیش از 12 هزار بسته معیشتی به شهرستانهای مختلف استان، راه اندازی پویش مردمی(#یلِ ایلم ) در فضای مجازی، برپایی نشست های روشنگری و مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سردار دلها در اقصی نقاط استان چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور را از مهم ترین برنامه های این ایام برشمرد.

سردار اکبری با اشاره به مکتب شهید سلیمانی، پایه های این مکتب را مبتنی بر ولایتمدری بی نظیر در طول تاریخ، شجاعت و نترسیدن از هیچ چیز غیر از خدا، فروتنی، مردم داری، مردم یاری و مردم نوازی، ایستادگی مقابل ظلم و حمایت از مظلومین و نجات بشریت از شرّ گروهک های تکفیری دانست .

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام تصریح کرد: خون حاج قاسم یکبار دیگر اسلام را زنده کرد و وحدت بین ادیان و اقوام را تقویت نمود و در شهادت حاج قاسم، مخالفین و منتقدین نظام هم زیر تابوت ایشان آمدند و انتقام خون شهید تأکید کردند و آرامش جدیدی در کشور ایجاد شد.

وی، تشییع جنازه بی نظیر شهید سلیمانی در عراق، خوزستان، مشهد مقدس، تهران، قم و کرمان را یادآوری کرد و گفت: حاج قاسم از خدا خواسته بود شهادت او را به گونه ای قرار دهد که بیشترین تأثیرگذاری را در دنیا داشته باشد و امروز می بینیم که راه حاج قاسم راه روشنی است و همیشه زنده است و خون حاج قاسم بیشتر از زمان حیات دنیوی او اثردارد و ترس دشمنان از حاج قاسم بیشتر از زمان حیات دنیوی ایشان است.

سردار اکبری با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم آل الله در سوریه و آزادسازی شهرهای نبل الزهرا و حلب و تدمر و ...، تأکید کرد: حاج قاسم نه تنها برای شیعیان، بلکه برای همه ادیان و اقوام منشأ خدمت بود و در سیل و زلزله هم جزء اولین نفرات بود که ورود پیدا می کرد و مسئولین را برای کمک و خدمت به مردم راهنمایی می کرد.

وی، حضور مردم استان چهارمحال و بختیاری در تشییع جنازه پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی در تهران و همچنین راه اندازی اولین کاروان راهیان نور مقاومت و حضور در بیت الزهرای  کرمان و گلزار شهدای این شهر را یادآوری کرد که مورد تقدیر خانواده این شهید بزرگ قرار گرفت و افزود: به علت شرایط کرونا، کاروان راهیان نور مقاومت در دوسال گذشته برگزار نشد؛ ولی با فروکش کردن این ویروس منحوس، کاروان های راهیان نور مقاومت ادامه خواهد داشت.

سردار اکبری، خاطرنشان کرد: مکتب حاج قاسم جدا از مکتب اسلام و مکتب امام راحل و انقلاب اسلامی نیست و حاج قاسم را بعنوان الگویی باید معرفی کرد که در مکتب اسلام و مکتب امام خمینی(ره) درس آموخت و در راه اسلام ایستاگی کرد و در همین راه همچون ائمه اطهار علیهم السلام به شهادت رسید.

وی، حاج قاسم را مصداق بارز برای عمل به آیه شریفه«اطیعوالله و اطیعوالرسول و اولواالامر منکم» دانست و گفت: حاج قاسم حق گو، حق شناس و حق بین بود و به جز از خدا از هیچ چیز و هیچ کس نمی ترسید و امروز باید در مدارس و محیط های دانش آموزی و دانشجویی، این شهید بعنوان الگو معرفی و سیره زندگی ایشان تدریس شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار