خبرهای داغ:
مسئول مؤسسه تفحص سیره شهدا:

سعادت و عاقبت بخیری در این ولایت محوری است

تویسرکان- مسئول مؤسسه تفحص سیره شهدا با تأکید بر تبعیت از ولایت و دفاع از دستاوردهای انقلاب گفت: سعادت و عاقبت بخیری در این ولایت محوری است.
کد خبر: ۹۴۰۳۴۷۳
|
۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام حسین جوشقانی در مراسم گرامیداشت شهدای پایین محله شهر تویسرکان که به همت پایگاه بسیج باب الحوائج (ع) برگزار شد، جهاد و جهادگری را یک فرهنگ عالی و پرمغز دانست و اظهار داشت: در خطبه‌ای از حضرت علی (ع) جهاد یک باب از بهشت خوانده شده است.

وی افزود: این جهاد دو معنی دارد یکی اینکه در نزد خدا اجر و مزدی خاص دارد و این اجر تا جایی است که یک درب از بهشت را به نام خود اختصاص داده و معنی دوم آن فرهنگ سازی است که فرهنگی خاص‌پرور است چراکه در درون انسان آرامش و آسایشی را ایجاد می‌کند که فرد وقتی به درجه رفیع شهادت می‌رسد گویی آرامشی ابدی و معنوی پیدا می‌کند.

مسئول مؤسسه تفحص سیره شهدا عنوان کرد: در ادامه خطبه، حضرت در نهج البلاغه جهاد را لباس تقوا می‌خواند و نیز اگر مجاهد باشی یک سپر ایمنی در برابر هر تعرضی برای انسان ایجاد می‌کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به شخصیت سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: این مجاهد و شهید بودن سلیمانی او را سلیمانی کرد، تا جایی که طی چندین سال مسئولیت خود یک ریال حق ماموریت نگرفت و یا در زیر آتش باران به فکر غذای آهوهای مانده در برف کوهستان بود و هنگامی که از ایشان علت را جویا شدند پاسخ داد به دعای این آهوها نیاز دارم.

جوشقانی ولایت توحیدی را یک منبع آرامش دانست و گفت:  زمانی که شهید به این منبع دست پیدا می‌کند غیر خدا را از نظر دور می‌کند و غم در نظر ایشان از بین می‌رود و می‌شود شهید ابوترابی که در اوج شکنجه خود، شکنجه‌گر عراقی را شیعه می‌کند.

وی با اشاره به اهداف شیطانی آمریکا و دست‌نشانده آن در منطقه بیان داشت: سال‌ها است این منفورین می‌خواهند نقشه منطقه را به نفع خود تغییر دهند که نتیجه آن را در یمن و عراق و سوریه دیدند و فهمیدند با اراده و بصیرت مردم در جهان اسلام، آنها هیچ کاری از دستشان بر نخواهد آمد و لاجرم باید عقب بنشینند.

مسئول مؤسسه تفحص سیره شهدا اظهار داشت: تمام شهدا در وصیت‌های خود اشاره مستقیم به ولایت دارند و حمایت از فقیه جامع الشرایط را به مخاطبین خود تاکید کرده‌اند و خداوند نیز در آیات دیگر اشاره‌هایی به هدایت بشر توسط پیامبر (ص) و ائمه (ع) با ولایت محض الهی دارد که این ولایت توحیدی تحت نظر حضرت ولی عصر (عج) و در راه هدایت الهی است و قاسم سلیمانی نیز با تاکید بر این ولایت‌مداری نقشه راه سعادت را به ما توصیه می‌کند.

وی گفت: بر ما دو کار واجب است تا انجام دهیم که یکی از نکات تبعیت از ولایت است و دوم اینکه پشتیبان ولایت باشید و از آنچه دستاوردهای انقلاب است، دفاع کنید که سعادت و عاقبت بخیری در این ولایت محوری است چه بسا کسانی که خواص بی‌بصیرت بودند و در برهه‌هایی از زمان از خط ولایت خارج شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات