یحیی سریع تشریح کرد؛

جزییات عملیات «فجر صحراء» انصارالله یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن به تشریح جزییات فجرا صحراء از سوی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن پرداخت.
کد خبر: ۹۴۰۳۰۴۶
|
۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن به تشریح جزییات عملیات فجر صحرا پرداخت و اعلام کرد: این عملیات با حمله یگانها به نیروهای دشمن در چند محور شروع شد.

وی افزود: طی ساعات اولیه نیروهای ما موفق به درهم شکستن نیروهای دشمن شدند و این در حالی بود که دشمن در حال وارد کردن مزدوران به خط مقدم جنگ بود.

سریع با اشاره به حملات گسترده هوایی ائتلاف سعودی اعلام کرد که دشمن بیش از ۶۰ حمله هوایی به منظور ممانعت از پیشروی نیروهای ما انجام داد که راه به جایی نبرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن ادامه داد: از نتایج این عملیات آزادسازی حدود ۱۲۰۰ کیلومترمربع بود که استان الجوف به استثنای برخی مناطق صحرایی آن آزاد شد.

وی افزود: در جریان عملیات فجرا صحراء ۳۵ نفر از نیروهای دشمن کشته و ۳۷ نفر هم زخمی شدند و ۴۵ نظامی هم به اسارت درآمد. نیروهای ما موفق به انهدام و از کارانداختن ۱۵ خودرو زرهی دشمن شدند و غنایم زیادی از تسلیحات متوسط و سبک به دست آوردند. 

سریع تاکید کرد: یگان پدافند هوایی ما موفق به سرنگونی پهپاد آمریکایی از نوع اسکال ایگال شدند. یگان موشکی و پهپادی ما در آزادسازی منطقه الیتمه مشارکت داشتند و اهداف نظامی دشمن را در داخل یمن و خارج آن هدف قرار دادند.

وی به نقش قبایل الجوف اشاره کرد که فعالیت موثری داشتند و اینکه ساکنان این منطقه زیربار اشغالگران خارجی نمی روند و موضع اصولی در حمایت از ملت و کشور دارند.

سریع گفت: ساکنان الجوف از دخالت های آشکار سعودی به تنگ آمده اند و این دخالتها به ممانعت آنها از حفر چاه و استفاده از آبهای زیرزمینی رسیده بود. ما اسنادی درباره دخالت سعودی در این زمینه فاش خواهیم کرد.

وی اعلام کرد: تعداد حملات هوایی دشمن به صنعا و برخی دیگر از استانها از ۵۰۰ نوبت طی دو هفته گذشته فراتر رفته است.

سریع تاکید کرد: ما گزینه هایی برای واکنش به این حملات داریم. این حملات متجاوزان راه به جایی نخواهد برد. دشمن نخواهد توانست که خللی در عزم یمنی ها ایجاد کند و جنگ روانی آن تاثیری بر روحیه استوار یمنی ها ندارد. ما با شهدا عهد می بندیم که به آنها وفادار باشیم و به یاری خداوند در راستای آزادسازی کل یمن از لوث دشمن حرکت خواهیم کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار