اتصال 300 روستای جنوب سیستان و بلوچستان به منابع آبی پایدار سد زیردان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از اتصال 300 روستای جنوب استان به سد زیردان، به منظور تأمین آب شرب پایدار خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۲۹۹۰
|
۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان، علیرضا قاسمی با اعلام این خبر گفت: به منظور تأمین آب شرب پایدار برای ساکنین جنوب استان، 300 روستای شهرستان‌های چابهار، قصرقند و دشتیاری، در قالب مجتمع آبرسانی تَلَنگ، پٌلان و پیرسهراب به سد زیردان متصل شدند.
وی افزود: شاخص بهره‌مندی روستاهای شهرستان چابهار و دشتیاری از آب سالم و پایدار که در گذشته پایین‌ترین شاخص کشور بود، طی کمتر از دو سال اخیر با برنامه‌ریزی و اقداماتی که صورت گرفت، با جهش 42 و 21 درصدی همراه شد.
قاسمی اضافه کرد: شاخص برخورداری از آب روستاهای شهرستان چابهار از 23 درصد به 65 و در دشتیاری از 19 درصد به بیش از 40 درصد در بخش آب شرب و بیش از 60 درصد در بخش آب بهداشتی رسید.
مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان از اجرای خط انتقال آب سد زیردان از سه‌راهی پلیس راه به سمت چابهار با هدف اتصال خط به آب‌شیرین‌کن به طول 9 کیلومتر خبر داد و گفت: با وارد مدار شدن خط انتقال در محدوده اجرا شده ضمن جلوگیری از هدررفت آب در این منطقه به دلیل فرسودگی خط، آب با ظرفیت بیشتری به شهر چابهار انتقال داده می‌شود.
وی افزود: همچنین عملیات شیرین‌سازی فاز 3 آب‌شیرین‌کن چابهار برای تأمین بخشی از آب شرب شهرهای چابهار، کنارک و روستاهای مسیر به میزان 25 هزار متر مکعب در مرحله الحاق به سرمایه‌گذار است.
بهره‌مندی 12 هزار حاشیه‌نشین از نعمت آب شرب
قاسمی با اشاره به اقدامات آبفا برای مناطق حاشیه‌نشین شهر چابهار گفت: به منظور خدمت‌‎رسانی به مردم محروم ساکن محله مرادآباد با جمعیتی بالغ بر 12 هزار نفر، اجرا و توسعه شبکه آب آشامیدنی به طول 12.5 کیلومتر انجام شده است.
وی در ادامه از آبرسانی به 38 روستای بخش مرکزی شهرستان چابهار با جمعیت 15 هزار نفر خبر داد و گفت: شروع عملیات آبرسانی به مجموعه کمبل‌سلیمان و وشنام‌ از طریق خط انتقال لاتیدان در مرحله انتخاب پیمانکار است.

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان اتصال خط انتقال مجتمع آبرسانی دلگان‌ها به مجموعه تَلَنگ، پٌلان و پیرسهراب را، دیگر اقدام این شرکت عنوان کرد و افزود: این مهم به منظور بهره‌مندی 8 هزار و 500 نفر از اهالی 25 روستای این مجتمع از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار صورت گرفت.
قاسمی در خاتمه اضافه کرد: فاز اول عملیات اجرایی خطوط انتقال مجتمع آبرسانی تیس‌کوپان با جمعیتی بالغ بر 4 هزار نفر نیز در مهرماه سال جاری آغاز شد

ارسال نظرات
آخرین اخبار