در نشست هم‌اندیشی ترویج فرهنگ کتابخوانی عنوان شد:

توسعه کتابخانه های استان با مشارکت بسیج سازندگی

کتابخانه‌های استان چهارمحال و بختیاری با مشارکت بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام توسعه می‌یابند.
کد خبر: ۹۴۰۲۸۷۱
|
۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به نقل از ایرنا، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم نگاه عدالت محور به تمامی مناطق استان در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و ایجاد کتابخانه گفت: با همکاری بسیج سازندگی سپاه قمر بنی‌هاشم (علیه السلام ) کتابخانه‌های عمومی در مناطق روستایی استان توسعه می‌یابند.

احمد فرهادی در نشست هم‌اندیشی ترویج فرهنگ کتابخوانی که با حضور مسوولان بسیج سازندگی سپاه قمر بنی‌هاشم(علیه السلام ) برگزار شد، افزود: ایجاد امکانات کتابخانه‌ای در شهرهای بدون کتابخانه و روستاهای واجد شرایط از جمله اولویت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است که مهم در استان نیز پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۰ کتابخانه روستایی در استان وجود دارد که تنها مرکز فعال فرهنگی در روستا نیز محسوب می‌شوند و تلاش می‌شود با نگاهی خلاقانه به کتابخانه‌های روستایی از این ظرفیت به شکلی هدفمندتر برای ارائه خدمات مختلف فرهنگی به مردم استفاده شود.

فرهادی به کمک خیرین در ایجاد فضای جدید برای فعالیت کتابخانه عمومی در روستاهای بیدله در شهرستان لردگان و شیخ شبان در شهرستان بن اشاره کرد و یادآور شد: همراهی گروه‌های جهادی در تکمیل عملیات عمرانی این ۲ کتابخانه می‌تواند روند بهره‌برداری از این فضاهای فرهنگی را تسریع کند.

مسوول بسیج سازندگی سپاه قمر بنی‌هاشم(علیه السلام ) چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: گروه‌های جهادی از فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ترویج کتابخوانی در مناطق محروم و کم برخوردار استان پشتیبانی می‌کنند.

سرهنگ هوشنگ فولادی افزود: مجموعه بسیج سازندگی آمادگی دارد در مباحث عمرانی و هدایت خیرین به ساخت کتابخانه و ترویج کتابخوانی در مناطق روستایی استان وارد عمل شود.

مجید حیدری دبیر مجمع جهادگران چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به لزوم نیازسنجی و برنامه‌ریزی هدفمند برای ترویج کتابخوانی در مناطق مختلف استان تصریح کرد: لازم است در ابتدا شرایط نیاز به کتابخانه بین مردم ایجاد شود تا بتوان از فضای کتابخانه در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی به نحو مطلوب‌تری بهره‌برداری کرد.

گفتنی است؛ در حال حاضر ۵۶ باب کتابخانه و سه پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که آمار اعضایی که حداقل یک‌بار به عضویت این کتابخانه‌ها درآمده‌اند افزون بر ۲۵۰ هزار نفر است. از این تعداد جمعیتی معادل ۴۵ هزار نفر به‌صورت مستمر فعالیت‌های مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی را دنبال می‌کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار