خبرهای داغ:

همسر رئیس جمهور چهارشنبه به شیراز سفر می کند

دبیر گفتمان عدالت و پیشرفت در استان فارس از سفر همسر رئیس جمهور به شیراز در روز چهارشنبه برای شرکت در سلسله نشست‌های فصل تحول، گفتمان دولت سیزدهم: عدالت و پیشرفت، به میزبانی دانشگاه شیراز خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۲۷۲۰
|
۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

دکتر منیره افشین‌پور، دبیر گفتمان عدالت و پیشرفت در استان فارس در گفتگو با خبرنگار بسیج، با اشاره به سفر همسر رئیس جمهور به شیراز اظهار داشت: دکتر جمیله علم الهدی روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه برای حضور در سلسله نشست‌های فصل تحول، گفتمان دولت سیزدهم: عدالت و پیشرفت، به میزبانی دانشگاه شیراز، به شیراز سفر می کند.
به گفته وی، این سومین نشست از این سلسله نشستهاست که برای اولین بار به میزبانی و محوریت دانشگاه شیراز با همکاری همه دانشگاه های استان فارس برگزار می‌شود. دو نشسته قبلی در دانشگاه تهران و دانشگاه علامه برگزار شده است.
افشین‌پور تاکید کرد: تقویت همگرایی بین چهره‌های علمی و ارزشی از یک سو، فراهم آوردن شرایط شناخت ظرفیت ها و فرصت های چهره‌های علمی استان از سویی دیگر، از اهداف این سلسله نشست‌ها است.
وی با بیان اینکه در گفتمان عدالت و پیشرفت، اولین گام، فهم مسئله است، تصریح کرد: این سلسله نشست‌ها باعث می‌شود که فهم درست از مسئله با توجه به شرایط موجود دست پیدا کنیم.
دبیر گفتمان عدالت و پیشرفت در استان فارس، فراهم شدن فرصتی برای شناسایی ظرفیت های استان، و ارتباط سیستماتیک نخبگان و اهالی علم و فرهنگ با بدنه اجرایی حاکمیت، را از دیگر اهداف این سلسله نشست‌ها دانست و گفت: دولت سیزدهم متوجه این مسئله بوده که مسئولان بدون نشست‌های نخبگانی، بدون مشارکت های مردمی بهره گیری از خرد جمعی در سطوح مختلف تصمیم‌گیری، نمی تواند چالش‌های پیش رو را حل کند، از تلاش می کند تا با بهره‌گیری از اساتید صاحبنظر در این حوزه، خلاءهای موجود را جبران کند.
به گفته افشین‌پور، بدیهی است که مسیر تحول و گفتمان‌سازی، با نگاه و استفاده از خرد جمعی، برای بهره‌گیری از همه فرصت های کشور اتفاق می‌افتد.
وی با بیان اینکه در این صورت است که مردم به تحقق و ادامه راه انقلاب امید پیدا می‌کنند، تصریح کرد: در واقع هدف از این سلسله نشست‌ها ایجاد یک اتاق فکر است برای تعیین خط مشی.
عدالت و پیشرفت در حوزه سلامت دولت سیزدهم با سخنرانی دکتر باقری لنکرانی، عدالت و پیشرفت در حوزه اجتماعی دولت سیزدهم با سخنرانی دکتر زاهدزاهدانی، عدالت و پیشرفت در حوزه فرهنگ دولت سیزدهم با سخنرانی حجه‌الاسلام مقامی، عدالت و پیشرفت در حوزه آموزش عالی دولت سیزدهم با سخنرانی دکتر مرزوقی، عدالت و پیشرفت در حوزه مدیریت دولت سیزدهم با سخنرانی دکتر جاجرمی‌زاده،و عدالت و پیشرفت در حوزه صنعت دولت سیزدهم با سخنرانی دکتر کنعانی، از موضوعات این نشست است که افشین پور به آن اشاره کرد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها