آیت الله فلاحتی:

مدیران جزیره ای عمل نکنند/ اقدامات اساسی برای رفع مشکلات فرهنگی استان صورت گیرد

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: خانواده های شهدا دغدغه مسائل فرهنگی دارند، مسائلی که خانواده ها و جوان ها را تهدید می کند و اعضای این جلسه که مدیران استان هستند باید این دغدغه ها رو بشنوند و اقدامات اساسی را برای رفع مشکلات فرهنگی استان انجام دهند.
کد خبر: ۹۴۰۰۸۶۲
|
۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، نماینده ولی فقیه در گیلان در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه در زمینه مسائل فرهنگی موفق عمل نکرده ایم گفت: همه ما در قبال مسائل فرهنگی استان مسئولیم و هیچ مدیری حق تک روی و جزیره ای عمل کردن ندارد.

آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به اهمیت و جایگاه مقوله فرهنگ در توسعه و پیشرفت جامعه، گفت:  این نشست برای متولیان مسائل فرهنگی استان است و همگرایی مسائل و ارتباطات فرهنگی باید از طریق این جلسه انجام شود.

وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی فقط حجاب و چادر نیست اضافه کرد: خانواده های شهدا دغدغه مسائل فرهنگی دارند، مسائلی که خانواده ها و جوان ها را تهدید می کند و اعضای این جلسه که مدیران استان هستند باید این دغدغه ها رو بشنوند و اقدامات اساسی را برای رفع مشکلات فرهنگی استان انجام دهند.

 

مدیران دغدغه حل مسائل فرهنگی گیلان را داشته باشند

استاندار گیلان هم در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با  بر نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی در استان و کشور تاکید کرد و گفت: نیاز سالانه کشور به گندم ۸ میلیون تن است درحالیکه ۱۲ میلیون تن گندم در کشور استفاده می شود و بقیه به عنوان دور ریز هدر می رود و این به فرهنگ سازی نیاز دارد.

اسدالله عباسی  با بیان اینکه گیلان استانی مهمان پذیر است، گفت: باید دقت کنیم دچار استحاله فرهنگی نشویم و بتوانیم فرهنگ و آداب و رسوم خوب خودمان را منتقل کنیم نه اینکه دچار مسائل ضد فرهنگی شویم.

وی آسیب شناسی فرهنگی را راه حل مشکلات فرهنگی  برشمرد و بیان کرد: مدیران استان باید دغدغه حل مسائل فرهنگی استان را داشته باشند و از تک روی پرهیز کنند.

 

تشکیل جبهه متحد و منسجم فرهنگ عمومی در گیلان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: معضلی که در بسیاری از موارد گریبانگیر مسائل فرهنگی استان می شود جزیره ای عمل کردن مدیران در مسائل فرهنگی است که گاهی باعث موازی کاری هم می شود .

رضا ثقتی تقویت و هم گرایی نهادهای فرهنگی گیلان را موضوع جلسه امروز شورای فرهنگ عمومی عنوان و تصریح کرد: در راستای شناسایی دلایل عدم اجماع و اتفاق نظرها بین سازمان‌های فرهنگی گیلان آسیب شناسی شده است.

وی با بیان اینکه پراکندگی و تشتت آرا، ناهمگنی در مأموریت‌ها، موازی کاری، اتلاف بودجه، عدم پاسخگویی به ذینفعان، رقابت میان دستگاه‌های فرهنگی برخی از دلایل عدم وجود همگرایی بین سازمانی است، گفت: این موضوع سبب شده تا تلاش‌ها و اقدامات انجام شده از سوی این نهادها نتیجه بخش نباشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه باید یک جبهه متحد و تشکیلات منسجم ذیل شورای فرهنگ عمومی تشکیل شود، گفت: با تشکیل این جبهه تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری که دارای جنبه استانی و ملی دارند به دور از فعالیت‌های سازمانی به صورت منسجم برگزار می‌شود.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار