سردار معروفی در یادواره شهیدان تکاور ضیا الدینی و جزینی زاده عنوان کرد:

ولایت حقیقت و تمامیت دین است

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، انسان بزرگ و الگوی عملی بشر، ایشان از حضرت امیر المؤمنین علی علیه السلام دفاع کرد و جان خود و محسن خود را برای بقای دین داد؛ چرا که ولایت حقیقت و تمامیت دین است.
کد خبر: ۹۴۰۰۶۰۸
|
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، قبل از ظهر امروز  یادواره شهیدان تکاور ضیا الدینی و جزینی زاده  برگزار شد

سردار حسین معروفی در این مراسم ضمن عرض تسلیت ایام شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اظهار کرد:  ما در ایام شهادت ائمه هدی علیه السلام و بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها باید به دنبال درس ها و عبرت های تاریخی این حقایق و اتفاقات باشیم و درس بگیریم که هفتاد یا نود روز بعد از رحلت شهادت گونه پیامبر اعظم(ص) با بهانه خلقت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها چنین برخورد می شود و ناجوانمردانه بهانه خلقت ما به شهادت می رسانند.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، انسان بزرگ و الگوی عملی بشر، چهل روز درب خانه مهاجرین و اصحاب را برای بیعت می زد و این بانوی دو عالم اولین شهیده مسیر ولایت و مدافع ولایت است و ایشان از حضرت امیر المؤمنین علی علیه السلام دفاع کرد و جان خود و محسن خود را برای بقای دین داد؛ چرا که ولایت حقیقت و تمامیت دین است.

سردار معروفی با تأکید بر اینکه ما باید در این ایام و شهادت ها مرور و تفکر کنیم که چه اتفاقی رخ داده است و چه کنیم تا تاریخ تکرار نشود، عنوان کرد: آیا دوباره خانه حضرت امیر المؤمنین علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله عیلها را آتش می زنند؟ آیا دوباره کربلا به وجود می آید؟ قطعا اگر ما غفلت کنیم چنین اتفاقی خواهد افتاد.

وی ادامه داد: همه کسانی که خورجین خورجین به اباعبدالله علیه السلام نامه دادند و ایشان با دعوت مردم، روانه عراق شدند، چه اتفاق افتاد که آن مردم در برابر حقیقت دین قرار گرفتند؟ آن چیزی که مهم بود تغییر محاسبه مردم آن دوران بود، محاسبات مردم تغییر کرد و مردم نتوانستند خودشان را برای حقیقت دین فدا کنند.

این مقام مسئول افزود: آن مردم می دانستند حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها چه کسانی هستند، آنها می دانستند حسین ابن علی علیه السلام کیست؛ اما چرا خود را هزینه نکردند و چه اتفاقی در تاریخ افتاد؟ چرا آنها خود را در واقعه سقیفه بنی ساعده هزینه حقیقت دین نکردند؟ چرا آنها خود را در حماسه بزرگ کربلا هزینه دین نکردند و آن جنایت هولناک را به وجود آوردند؟ چون دشمن محاسبات آنها را تغییر داد.

سردار معروفی اظهار کرد: امام شناسی حقیقی و دشمن شناسی واقعی یک مؤلفه بسیار مهم است؛ چرا که اگر امام خویش را نشناسیم، دشمن را نمی شناسیم؛ چرا که امام برای ما گرا می دهد و تعیین می کند و مؤلفه امام شناسی در نظام ولایی، نظام مقدس جمهوری اسلامی، کشور اهل بیت علیه السلام و در کشور امام زمان(عج) بسیار مهم است.


وی با اشاره به اینکه هر کس پنج ویژگی و گذشت در وجودش باشد، می تواند مجاهد در راه خدا باشد؛ شهیدان ما و فرمانده شهید و عزیز ما سپهبد شهید سلیمانی این پنج ویژگی در وجودشان نهادینه شده بود، اظهار کرد: اولین گذشت، گذشت از گناه است، که این گذشت بسیار سخت است؛ اما می شود، چرا که انسان به سادگی نمی تواند به خدا برسد یا شهید شود. در چهل و دو ساله انقلاب ببینیم که چه کسانی ریزش پیدا کردند؟ چه کسانی در سال 1388 امام خویش و ملت ایران را تنها گذاشتند و در زمین دشمن بازی کردند؟ کسانی که در صدور، پایه گذاری و ادامه انقلاب بیشترین نقش را داشتند اما از قطار انقلاب پیاده شدند؛ پای انقلاب نایستادند، آنها ترسیدند، مبارزه گر نشدند و عافیت طلب شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه دومین گذشت، گذشت از دنیا است، عنوان کرد: وابستگی به دنیا نمی گذارد، انسان مجاهدت کند تا انسان جانش را در کف دست بگذارد و برای حقیقت دین، شیعه، اهل بیت علیه السلام و تمامیت ارضی دفاع کند، توسل به دنیا و چسبیدن به دنیا خطرناک است.

سردار معروفی بیان کرد: چرا حاج قاسم ما 38 سال جان خود را کف دست گذاشت و از این سنگر به آن سنگر، از این دره به آن دره، از این دشت به آن دشت، از این کشور به آن کشور می رفت؟ زمانی که خبرنگار سوال کرد که شنیدم صهیونیست ها شما را تهدید به ترور کردند، او خندید و خبرنگار پرسید، حرف بدی زدم؟ شهید سلیمانی گفت خیلی. گفت من 38 سال دنبال این لحظه ام تا به این برسم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: فرمانده هان حشد الشعبی می گویند که حاج قاسم سلیمانی، نگاه ما را به معاد، عوض کرد و ما توانستیم جهاد کنیم و غده سرطانی داعش را از کشورمان بیرون کنیم؛ چرا که حاج قاسم توسلی به دنیا ندارد.

وی با تأکید بر اینکه عدم توسل به دنیا ویژگی اصلی یک مجاهد در راه خداست، ابراز کرد: بیشترین کسی که در طول انقلاب دستش باز بود، حاج قاسم سلیمانی است؛ اما یکی از فرزندان او سرکار نبودند و بیت الزهرا علیه السلام را که دارد، وقفه بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می کند و به همین خاطر راحت برای خدا جان می دهد.

این مقام مسئول سومین گذشت را گذشت از عزیزان دانست و تصریح کرد: انسان برای خدا از خانواده، فرزندان و عزیزان خود بگذرد، برای بقای دین خدا و دفاع از حقیقت دین خدا، ملت بزرگ و تمامیت ارضی ایران و نأموس عزیز ایرانی بگذرد و شوخی بردار نیست.

سردار معروفی عنوان کرد: چهارمین گذشت، گذشت از آبرو است و دفاع از اهل بیت علیه السلام، ملت بزرگ ایران، اسلام، تمامیت ارضی را در نظر دارد؛ چرا که بزرگی در دفاع و آبرو گذاشتن است و نباید در این عرصه محافظه کار باشیم و با منطق عاشورایی، اهل بیتی، امامین انقلاب و شهیدان انقلاب باید دفاع کرد؛ چرا که آنها جان خود را برای دفاع داده اند و ما مانده ایم و باید دفاع جانانه از خون آنها برای بقای دین خدا کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: در کشور برای هر میزی که مسئولی پشت آن نشسته، 72 شهید خون داده ایم و هر مسئول و مدیر، که به دفترش می رود یک کربلا اطراف اوست و چگونه از او برای دین و انقلاب مطالبه نکنیم.

سردار معروفی  گذشت از جان را پنجمین گذشت دانست و خاطر نشان کرد: اگر انسان این ویژگی ها را در وجود خود نهادینه کرد، راحت می تواند برای بقای دین و انقلاب جان دهد و این منطق دین و عاشورا و اهل بیت علیه السلام است.

ولایت حقیقت و تمامیت دین است

 

ولایت حقیقت و تمامیت دین است

ارسال نظرات
آخرین اخبار