خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) شهرستان قروین؛

زهرا(س) کامل ترین الگوی اخلاقی در همه اعصار است

حجت الاسلام صادقی گفت: وجود مقدس حضرت زهرا(س) برای تمام عالم بشریت با برکت بود و همه انسان‌ها در همه اعصار می‌توانند از این وجود مقدس به عنوان کامل‌ترین الگوی رفتاری و عملی بهره ببرند.
کد خبر: ۹۴۰۰۴۹۷
|
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین رضا صادقی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) شهرستان قروین، در مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در حسینیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین برگزار شد، گفت: خشوع و خضوع در برابر حضرت حق و مبارکه بودن از خصائص حضرت زهرا(س) به شمار می‌رود که باید به آن توجه شود.

وی افزود: وجود مقدس حضرت زهرا(س) برای تمام عالم بشریت با برکت بود و همه انسان‌ها در همه اعصار می‌توانند از این وجود مقدس به عنوان کامل‌ترین الگوی رفتاری و عملی بهره ببرند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع)شهرستان قزوین با تأکید بر اینکه سیره و منش حضرت زهرا(س) هرگز کهنه و قدیمی نمی‌شود، عنوان کرد: ادب و حیا چیزی نیست که طی زمان کهنه و یا قدیمی شود؛ سیره حضرت زهرا(س) نیز چنین است، براساس آیات قرآن کریم انسان اگر بخواهد عاقبت بخیر شود و در عرصه دین و اخلاق به رشد و کمال دست یابد نیاز به الگو دارد تا اعمال خود را به او عرضه و بهترین سبک زندگی را برای خود انتخاب کند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی ادامه داد: اینکه به ما می‌گویند تبعیت و التزام به ولایت لازم است، ابتدا این امر باید در جامعه عرضه شود تا مردم ولایی بودن و انقلابی بودن را با چشم مشاهده کنند از این رو است که جامعه انقلابی می‌شود.

وی با بیان اینکه الگوپذیری به دو صورت تبعیت از الگوی مثبت و الگوی منفی انجام می‌شود، گفت: خداوند در قرآن کریم به انسان توصیه می‌کند که از الگوی منفی تبعیت نکند یکی از آن الگوها تبعیت از اهل ظن و دیگر تبعیت از هوای نفس است.

وی خاطرنشان کرد: تبعیت از هوای نفس انسان را زمین گیر می‌کند. انسان باید خودش را از هوای نفس آزاد کند و توجهی به مطالبه‌گری هوای نفس نداشته باشد.

وی با بیان اینکه شیطان انسان را امر به منکر و فحشا می‌کند، عنوان کرد: دروغ گفتن، غیبت کردن، نگاه به نامحرم، خیانت در امانت و کوتاهی در ادای حقوق مردم منکر است. کسانی که حدود الهی را رعایت نمی‌کنند در واقع نسبت به شأن و جایگاه انسانی خودشان غفلت دارند و با تبعیت از شیطان خود را هلاک می‌کنند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اینکه در وجود هر انسانی فرعونی وجود دارد که باید با او مبارزه کند، گفت: اطاعت از فرعون درون مانع رشد و کمال انسان می‌شود. افرادی که از فرعون درونی تبعیت می‌کنند در اصل خود را بالا و دیگران را پایین می‌بینند بر همین اساس دست به ظلم و ستم می‌زنند و آیات الهی را به سخره گرفته و از فرامین خدا سرکشی می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار