امام جمعه بخش مرکزی یزد:

در طرح نهضت ملی مسکن ظرفیت بافت قدیمی یزد مورد توجه قرار گیرد

آیت الله مدرسی، با تاکید بر نیاز استان یزد به صنایع پاک و کم آبخواه گفت: صنایع نساجی یزد باید احیا شوند و رئیس جمهور نیز در سفر خود به این موضوع توجه نشان دادند.
کد خبر: ۹۴۰۰۳۸۱
|
۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: این ایام فرصت مناسبی است که به دعای و نماز باران بپردازیم، زیرا کشور ما با کمبود آب مواجه است.

وی بیان کرد: مناسب است که در مناطق مختلف نماز باران خوانده شود و دوشنبه هفته آینده بعد از اینکه مردم مقدمات نماز باران را فراهم کردند، دو رکعت نماز باران در صحرای محمدآباد خوانده خواهد شد.

مدرسی تاکید کرد: این حرکت به این معنا نیست که اگر دعا کردیم حتما باید باران بیاید البته ما می‌دانیم که خدای متعال دعوت‌ها را اجابت می‌کند و خود فرموده است که دعا کنیم پس وظیفه به عبادت و دعا داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: اهل سنت واقعی کسانی هستند که به اهل بیت (ع) محبت دارند و وجه مشترک همه فرقه‌های اسلامی بعد از توحید، نبوت و معاد، محبت به اهل بیت (ع) است.

مدرسی از موضع گیری بهنگام علمای اهل سنت در مقابل این سخنان و حرف‌های ناشایستی که زده شده، قدردانی کرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: آنچه امروز جامعه اسلامی ما به آن نیاز دارد، وحدت بین مسلمان‌ها است، وحدتی که بتواند در مقابل دشمنان همه را صف واحد قراردهد و دشمن امروز در سدد شکستن این وحدت و زیر سئوال بردن وحدتی است که میراث امام و اندیشه مقام معظم رهبری است.

مدرسی عنوان کرد: دستگاه‌های مختلف فرهنگی، نظارتی و مرتبط باید مسئولیت خود را در مقابل این فرد هتاک یا افراد خاطی که اینگونه حریم شکنی و وحدت شکنی می‌کنند و هتاکی نسبت به حضرات معصومین دارند و دل مومنین را به درد می‌آوردند، انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهور مردمی به یزد، اظهار داشت: در بازدید‌های سرزده توفیق همراهی ایشان را داشتم، بازدید‌های خوبی صورت گرفت و دو سه نکته قابل طرح است و مردم ما انتظار دارند که وعده‌های داده شده تا آنجا که ممکن است محقق شود و اگر گاهی این وعده‌ها قابل تحقق نیست، مسئولان مربوطه به مردم توضیح داده و جریان‌های کاری را مطرح کنند.

مدرسی تاکید کرد: یکی از انتظارات شاخص و به حق مردم کنترل گرانی هاست و پایین آوردن قیمت‌ها و یکی از راه‌ها این است که برای کنترل این وضعیت دولت ابتدا از خودش شروع کند برای کنترل قیمت‌ها و نگذارد که حامل‌های انرژی و آنچه که در اختیار دولت است را اجازه گران شدن ندهند.

وی تاکید کرد: افزایش قیمت گاز، برق، نفت، بنزین و امثال این‌ها موجب می‌شود فرآورده‌ها و جریان‌های خدماتی وابسته به این‌ها که کم هم نیستند، گران شود.

مدرسی اظهار داشت: ما در عرضه خدمت رسانی باید آنچه را که با فرهنگ خودمان سازگاری دارد، مورد توجه قرار دهیم و فرهنگ اصیل یزدی‌ها با نساجی، پارچه بافی و این قبیل صنایع بوده و یکی از صنعت‌های پاک، ظریف و معنادار، مفید و کم آبخواه و بدون آلایندگی صنعت نساجی است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد عنوان کرد: امروز هم ما با توجه به ممنوعیت قاچاق و وارداتی که نسبت به پارچه داریم فرصت بسیار خوبی است که بتوانیم این کارخانه‌های مربوط به نساجی را راه اندازی کنیم و خوشبختانه شخص رئیس جمهور در سفر امروز اولین بازدیدی که داشتند در این زمینه بود.

وی افزود: صنعت پاک و کم آبخواه باید در استان ما رواج پیدا کند و پنل‌های خورشیدی و تولید برق البته با حمایت دولت می‌تواند به شکلی قابل توجه و اتکا صورت بگیرد.

مدرسی یادآور شد: نیروی کار درون استان یزد نیروی تحصیلکرده و بالغی است و باید صنعتی در استان بیاید که هم پاک و کم آبخواه باشد و هم در عرصه قدرت علمی دست بالایی را داشته باشد و این چند ویژگی باید در اقتصاد و صنعت استان مورد توجه باشد.

وی همچنین با اشاره به کمبود تخت بیمارستانی در شهر یزد، یادآور شد:، چون یزد توریسم درمانی را در برنامه‌های خود دارد باید در زمینه تامین و تقویت تخت‌های بیمارستانی مورد توجه قرار گیرد.

مدرسی همچنین وضعیت حمل و نقل هوایی و زمینی به ویژه ریلی را نیز نیازمند توجه و ارتقا برای ارائه خدمت مناسب به مردم یزد و سایر افرادی که به یزد سفر می‌کنند، دانست.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: چه خوب است در زمینه ۶ هزار واحد مسکونی که باید در یزد ساخته شود، بافت قدیم را نیز مورد توجه قرار دهند و از روش‌های مختلف یا با تسهیلات بسیار خوبی که در اختیار مردم قرار می‌دهند، برای احیا و یا دولت و نهاد‌ها خانه‌ها را خریداری و بازسازی کنند تا جریان زندگی و بومی سازی نیز در بافت تاریخی و مسکونی یزد تقویت و رشد پیدا کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار