عضوهیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

16 مورد از لایحه بودجه دولت در خصوص آب و فاضلاب تهران است /برنامه بودجه دولت جلوی تورم را می گیرد

پیرهادی، عضوهیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات ما این است که از ظرفیت بزرگان با نفوذمان که اغلب در رده های مدیریتی کشوری هم هستند، استفاده نمی کنیم.
کد خبر: ۹۴۰۰۲۸۶
|
۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، محسن پیرهادی، عضوهیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهرستانهای ری،اسلامشهر، تهران و پردیس در نشست هم اندیشی اعضای شورای اسلامی استان تهران و روسای شوراهای اسلامی شهرستان های استان تهران که در محل شهرداری منطقه 20 برگزار شد، پس از استماع گزارش اعضای شوراهای اسلامی شهر تهران و شهرستان های استان تهران، با تاکید بر استفاده از نخبگان، مدیران با نفوذ و بزرگان کشور، از اعضای شوراهای اسلامی استان تهران دعوت کرد ماه آینده در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کنند و با توجه به اینکه این مجمع  در فراکسیون مدیریت شهری مجلس با 206 عضو از   پیشکسوت ها و شخصیت های بنام و با تجربه مدیریت شهری از جمله دکتر قالیباف، مهندس نیکزاد، و سایر پیشکسوتان مطرح کشور حضور دارند، از این ظرفیت در جهت رفع مشکلات شهر ها و روستاهای حوزه مسئولیت خود استفاده کنیم .

وی با بیان اینکه دو مسئولیت قانونگذاری و نظارت بر عهده نمایندگان مجلس است، اظهار داشت: لوایح دولت و طرح های مجلس الان در اولویت است که طبق آئین نامه ها باید اجرا شود. پیرهادی افزود: ما مشکل اجرای قانون داریم  و نظارت بر اجرای قانون را با استفاده از ابزارهای مختلف می توانیم اجرا کنیم . قسمتی هم مسئولیت شوراها بر عملکرد شهرداری ها است که اعضای شوراها می توانند اجرا کنند. وی ادامه داد: شما می توانید آنچه را که می توانیم در مجلس دنبال کنیم مکتوب کنید و ما اجرای آنها از سوی دولت را پیگیری می کنیم.

وی اذعان کرد: با توجه به کمبود بودجه و نقدینگی دولت  از 435 مورد از احکام ما در بودجه 1400 در مورد حریم بیش از 55 درصد فاقد عملکرد است. با توجه به اینکه دولت جدید با بیش از 450 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دولت را تحویل گرفته است و هنوز مدت کمی از فعالیت این دولت سپری شده و ابتدای کار است باید به آنها فرصت بدهیم کارش را شروع کند. البته دولت تصمیم دارد برخی حقوق های بالا را کاهش دهد و افزایش حقوق ها چندانی هم ندارند

پیرهادی تصریح کرد متاسفانه ما برای کارهای عمرانی حتی ساختمان اداری خود مجلس را نمی توانیم   کامل کنیم بنابر این باید کارهایی که اولویت دار نیست کنار گذاشته شود. وی با اشاره به تقدیم لایحه بودجه  دولت به مجلس گفت: از بزرگان مجلس در این خصوص پیگیری کردم و همه به صورت کلی آن را تایید و ابراز امیدواری کردند که  این برنامه جلوی تورم را می گیرد.

عضوهیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست اکثریت اعضای شوراهای اسلامی استان تهران، در خصوص مشکلات کمبود آب و آبرسانی به شهرها  و روستاهای محل خدمت آنها، گفت: در لایحه  بودجه دولت 18 مورد در خصوص تهران است که از این تعداد 16 مورد در زمینه آب و فاضلاب، آبرسانی، ساخت تصفیه خانه و مخازن آب   و دو مورد نیز در باره استادیوم و راه سازی است. وی خاطرنشان کرد: درخصوص مشکلات آب و آبرسانی مقام معظم رهبری قبل از اغتشاشات اخیر تاکید داشتند که مسئله آب را حل کنید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار