مسئول دفتر سپاه ناحیه ماهنشان در گفت‌وگو با «بسیج»؛

عنصر اصلی پژوهش،تفكر است

زنجان _ مسئول دفتر سپاه ناحیه ماهنشان، گفت : تفکر عنصر اصلی پژوهش می باشد و خداوند متعال بشریت را به آن دعوت کرده است.
کد خبر: ۹۴۰۰۲۵۳
|
۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸

حجت الاسلام محمد سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن گرامیداشت هفته پژوهش، اظهار داشت :يکی از مسائلی که از نگاه دین  اسلام و قرآن  کریم مورد تاکید قرار گرفته است مساله پژوهش، علم آموزی و تحقیق می باشد. 

 

عنصر اصلی پژوهش،تفكر است

وی با بیان اینکه  خداوند متعال از طریق فرشته وحی به پیامبر اکرم (ص) پس  از بسم الله الرحمن الرحيم امر به خواندن میکند، تاکید کرد : خواندن  مبنا و اساس هر پژوهش است. 

 

این مسئول با تاکید بر اینکه از دیدگاه قرآن کریم پذیرش دین بدون تحقیق و پژوهش مورد قبول خداوند متعال نیست، تصریح کرد : خداوند متعال از کسانی که  گزینش دین برای خود را صرفا به خاطر پیروی از نیاکان خود انجام می دهند را مورد سرزنش قرار می دهد. 

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به  آیه شریفه۳۶ سوره مبارکه اسرا (خداوند پیروی از شنیده ها و اوهام و خیالات را رد نموده و می فرماید( ولا تقف ما لیس لک به علم)، بیان کرد : خداوند متعال بشریت  را به پیروی از علم ودانش امر می فرماید.

 

وی با بیان اینکه قرآن کریم، احادیث و روایات بارها بشریت را به تفکر  که عنصر اصلی پژوهش می باشد دعوت نموده است، تاکید کرد : خواست خداوند از انسانها است که که در آفرینش آسمان و زمین وشب وروز وغیره تفکر نمایند. 

 

این مسئول با اشاره به اینکه به واسطه تفکر در خصوص این موضوعات به توحید و قدرت الهی  می توان پی برد، عنوان کرد :ستایش علم و عالم از طریق اهل بیت عصمت و طهارت خود نوعی دستور به تحقیق و پژوهش از سوی  انسانهاست. 

 

حجت الاسلام سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد : هفته پژوهش فرصت مناسبی  برای جهت دادن  و آشنا نمودن مردم نسبت به تاکیدات دین  به مقوله پژوهش و هدایت جامعه به سمت وسوی پژوهش  می باشد.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار