خبرهای داغ:
مسئول بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه خواهران قم:

دغدغه مندی انقلابی و مدیریت جهادی، لازمه مقابله با آسیب های اجتماعی است

مسئول بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه خواهران قم تصریح کرد: امروزه از جمله مهم ترین الزامات در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی، دغدغه مندی انقلابی و مدیریت جهادی در بین مسئولان و مدیران کشور است.
کد خبر: ۹۳۹۹۰۰۹
|
۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، طاهره حیدری مجد با اشاره به لزوم توجه جدی مسئولان و مدیران کشور به بحث آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: از مسئولان کشور انتظار می رود که قبل از هر چیز در این خصوص با دغدغه لازم ورود پیدا کنند و با آگاهی و برنامه ریزی به نحوی عمل نمایند که در آینده ای نزدیک شاهد کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی باشیم.

وی افزود: تجربه سال های گذشته نشان داده هر جا که با دغدغه کار کرده ایم نتیجه گرفته ایم و هر جا که به رهنمودها و بیانات مقام معظم رهبری، کم توجهی و یا بی توجهی داشته ایم، ضربه اش را هم خورده ایم.

مسئول مرکز تخصصی تربیت مدرس جامعه الزهرا(س) همچنین،گفت: چه در مقوله مقابله با آسیب های اجتماعی و چه در مباحث فرهنگی باید با نگاه و رویکرد انقلابی و مدیریت جهادی به مسایل ورود پیدا کنیم و نگذاریم که فرمایشات حضرت آقا روی زمین بماند.

وی افزود: این که رهبر معظم انقلاب فرمودند خرمشهرها در پیش داریم، بخش مهم آن ناظر به جبهه های فرهنگی و اجتماعی است، کما این که در عرصه های سیاسی و اقتصادی نیز این مساله صادق است و لذا باید با هوشیاری و بصیرت و در عین حال استقامت در برابر مشکلات و دشمنی ها رفتار نماییم.

استادیار حلقه های صالحین استان قم، تأکید کرد: اگر در عرصه فرهنگی و اجتماعی و دیگر عرصه ها با آمادگی و بصیرت عمل نکنیم، دچار مشکل و انحراف می شویم.

وی با بیان این که وضعیت جامعه در بحث آسیب های اجتماعی و معضلات فرهنگی نگران کننده است، گفت: در همین شهر مقدس قم ما مشاهده می کنیم که دشمن چه طرح ها و برنامه های شومی دارد تا فساد و بی بندوباری و مشکلات دیگر را ترویج دهد و حال آن که جبهه انقلابی

باید با هوشیاری و بصیرت و در عین حال دغدغه مندی لازم توطئه های شوم دشمنان و عوامل نفوذی آن ها را خنثی کند.

وی افزود: به صراحت باید متذکر شویم که امروز بسیاری از خانواده های مذهبی نیز دچار مشکلات جدی هستند و ما باید روی مسایل خانواده در وهله نخست و بعد مباحث اجتماعی و فرهنگی کار کنیم و نه این که دست روی دست بگذاریم و منفعل و بی تفاوت و یا کم تفاوت باشیم.

حیدری مجد، همچنین بیان داشت: تشکیل هیئت های اندیشه ورز که ما در بسیج اساتید و نخبگان جامعة الزهرا(س) آن را با قوت انجام داده و دنبال می کنیم یکی از راه هایی است که بسترسازی می کند برای ورود عالمانه به این مسایل و این که راهکار عملی برای مقابله با آسیب ها پیدا کنیم.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به مقوله جهاد تبیینی در حوزه های علمیه گفت: البته در شرایط حساس کنونی به شدت نیاز داریم که مباحث معرفتی و بصیرتی و در کنار آن ها مباحث کاربردی در حوزه های علمیه اعم از برادران و خواهران با قوت دنبال شود و از ظرفیت نخبگان و بسیجیان به خوبی در این راستا استفاده کنیم.

ارسال نظرات