مسئول معاونت دانش و پژوهش سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:

توسعه فرهنگ علمی و دانشی يكي از اهداف برگزاري هفته پژوهش است

زنجان-مسئول معاونت دانش و پژوهش سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت:هفته پژوهش از 20 لغايت 26 آذر ماه سال جاری در سپاه استان زنجان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۳۹۸۹۷۱
|
۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱

سرهنگ محسن ریحان نیا در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تبریک فرارسیدن هفته پژوهش، با اشاره به اینکه با توجه به مقتضیات زمان و تهدیدات استکبار جهانی به کشورهایی که در خط مقدم نبرد و مقابله با استکبار ستیزی می باشند توسعه علم و دانش و آمیختن آن با صنعت جهت خنثی سازی توطئه ها، امری اجتناب ناپذیر وضروریست،اظهار کرد:وجود ابزارهایی نظیر ثروت و اقتصاد  در دست دشمن سبب جذب نخبگان و دانشمندان و در اصطلاح فرار مغزها از سایر کشورها شده وهمین مهم،سبب شده تا برخی کشورهای غربی،توهم کدخدایی در جهان را  در سر داشته باشند.

 

 

توسعه فرهنگ علمی و دانشی يكي از اهداف برگزاري هفته پژوهش است

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)بخصوص در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر اینکه دانش نشانه عزت و اقتدار هر کشوریست،خاطرنشان کرد:پس از پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران توانسته است در بسیاری از ابعاد نظیر مباحث نظامی و دفاعی با خودباوری و تکیه بر داخل، بر روی پای خود ایستاده و با آینده نگری و راهبرد نگري امام خامنه ای(مدظله العالی)به یکی از ابرقدرت های جهان تبدیل شود.

 

 

 مسئول معاونت دانش و پژوهش سپاه انصارالمهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)  در ادامه با بیان اینکه در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و...نیز دچار کمبودها و ضعف هایی هستیم، تصریح کرد:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار سایر نهادها و دستگاه ها برای رفع و جبران این کمبودها تلاش می کند.

 

 

ریحان نیا با اشاره به اینکه سپاه از دوران دفاع مقدس تاکنون در عرصه های مورد نیاز نظیر عمران و آبادانی، محرومیت زدایی، سیل، زلزله، دستگیری از نیازمندان و...حضور یافته و خوش درخشیده است، افزود: با توجه به تهدیدات دشمنان و نیاز کشور در عرصه های دانشی و پژوهشی، معاونت دانش و پژوهش سپاه از سال 89  در جهت دستیابی به جایگاه مناسب در علوم دفاعی امنیتی و تبدیل سپاه به نهاد دانش بنیان با پیاده سازی  نظام مدیریت دانش در سطوح سازمانی شکل گرفت و به کار خود ادامه می دهد.

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه می بایست  با برنامه ریزی صحیح و اصولی، در سنگر علم و دانش با خودباوری دینی و تقویت و تلاش در این زمینه، در مجامع علمی و دانشگاهی پیشتاز بوده و حرفی برای گفتن داشته باشیم، به هفته پژوهش در سپاه اشاره و اذعان کرد: هفته پژوهش امسال از 20 لغایت 26 آذر ماه می باشد که می بایست این هفته  را مغتنم شمرده و از مجاهدت ها و تلاش های عزیزان سنگر علم و دانش تقدیر نماییم.

 

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ علمی و دانشی، دستیابی به ترویج علم و پژوهش، تشویق و ترغیب پژوهشگران، به نمایش گذاشتن نتایج یافته ها  و دستاوردهای دانشی و پژوهشی، ایجاد فضای رقابتی و تعاملی بین دانشوران و نویسندگان و پژوهشگران، تعامل سازنده با مراکز علمی و پژوهشی و مراکز دانشی نیروهای مسلح، افزایش حساسیت و توجه و حمایت کافی از طرف فرماندهان و مسئولان به مقوله علم و دانش و پژوهش، تبیین وضعیت موجود و آینده دانش و پژوهش در رده ها، تبیین احصاء نیازهای پژوهشی و دانشی و ارائه راهکار از جمله اهداف هفته مذكور مي باشد. 

 

 

ریحان نیا با اشاره به اینکه اولین روز هفته پژوهش با قرائت پیام فرمانده کل سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان در برنامه صبحگاه در ستاد سپاه استان و دیگر رده ها آغاز می شود، عنوان کرد: برگزاری مسابقات دانشی به مناسبت هفته پژوهش، فضا سازی دانشی و پژوهشی، ارسال پیام دانشی از امامین انقلاب اسلامی در هر روز از هفته پژوهش، پخش بیانات دانشی و پژوهشی در بین صلاتین ظهر وعصر،  تعاملات دانشی با دیگر معاونت ها و... از برنامه های این روز می باشد.

 

 

وی با بیان اینکه دومین روز از هفته دانش و پژوهش به نام تبادل تجربیات، هم افزایی و دیپلماسی علمی مزین شده است، ابراز کرد : در اين، روز نشست صمیمی پژوهشگران و جمعی از دانشوران با فرمانده سپاه استان، برگزاری جلسه انسجام بخشی از اعضای شبکه دانشی (دانشوران) و  تقدیر از سربازان دانشی و پژوهشی برگزار می گردد. 

 

 

ریحان نیا با اشاره به برنامه های روزهای سوم و چهارم هفته پژوهش، ادامه داد : برگزاری بازدیدهای علمی، گردهمایی دانشی و پژوهشی به صورت مجازی با فرمانده کل سپاه  و ...از جمله برنامه ها می باشد.

 

 

وی با بیان اینکه روز چهارشنبه (٢۴) آذر ماه به نام هوشمندی، قدرت نرم و اقتدار انقلاب اسلامی مزین شده است، تاکید کرد : چهارمین جلسه از قرارگاه جهادی مدیریت دانش نیروهای مسلح در استان به میزبانی سپاه استان در دستور کار برنامه های این روز قرار دارد. 

 

 

مسئول معاونت دانش و پژوهش سپاه استان با بیان اینکه روز پنجشنبه (٢۵) بنام روز پژوهش نامگذاری شده و برنامه های این روز با عنوان رصد دانشی، نظریه پردازی و تمدن سازی برگزار می‌شود، بیان کرد: برگزاری مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در ستاد سپاه استان، برگزاری کارگاه تجربه نگاری و روز تجربه نگاری، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دانشی و پژوهشی، قرائت تجربه منتخب توسط یادگاران دفاع مقدس در جمع همکاران ستاد سپاه استان و تقدیر از تجربه نگاران برتر در مسابقه تجربه نگاری با موضوع کنگره ملی شهدای استان زنجان از جمله برنامه‌هاست.

 

 

ریحان نیا در پایان با تاکید بر اینکه روز جمعه (٢۶) و آخرین روز از هفته پژوهش به نام روز معنویت، ولایت مداری و انقلابی‌گری مزین شده است، خاطرنشان کرد: در اين روز ديدار با خانواده معظم شهدای دانشی مدافع حرم و دفاع از امنیت صورت خواهد گرفت.

 

 

وي در پایان اظهار امیدواری کرد :با اجرای این برنامه ها، ضمن گرامیداشت این هفته توسعه فرهنگ دانشی و پژوهشی بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار