سردار معروفی در آیین کلنگ زنی ساختمان مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج استان کرمان؛

حوزه ترویج و فرهنگ سازی نیاز به مؤلفه هایی از جمله شناخت و مهارت دارد

فرمانده سپاه ثارالله گفت : نکته ای که در جامعه به آن نیاز داریم این است جامعه ما نسبت به آثار هنری علم در بهره برداری ندارد در حالیکه در حوزه ترویج و فرهنگ سازی نیاز به مؤلفه هایی از جمله شناخت و مهارت است.
کد خبر: ۹۳۹۸۶۷۷
|
۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، فرمانده سپاه ثارالله در آیین کلنگ زنی ساختمان مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج استان کرمان  اظهار کرد : هنرمندان باید تولید کننده و جریان ساز باشد، باید پدیده‌ای را ایجاد کند که در آن سه عنصرشناخت، مهارت و تفکر هویدا باشد تا تولید شکل بگیرد، شناخت و آگاهی ما است که باعث می‌شود نسبت به مسائل دید بهتری پیدا کنیم در ضرورت و اهمیت هنر سخنی نیست زیرا همه می دانند اثر هنری ماندگار و تأثیرگذار است.

 

این مقام مسئول  تصریح کرد: اما نکته ای که در جامعه به آن نیاز داریم این است جامعه ما نسبت به آثار هنری علم در بهره برداری ندارد در حالیکه در حوزه ترویج و فرهنگ سازی نیاز به مؤلفه هایی از جمله شناخت و مهارت است.

 

 

وی توضیح داد: در حوزه شناخت اگر جامعه فاقد آن باشد، تولید آثار هنری فایده ای ندارد و زحمات عبث و بیهوده خواهد بود زیرا باید اثر آن را در کف میدان و جامعه دید و جامعه با آن همراه و نه واگرا شود.

 

سردار معروفی گفت:  گاهی تولید یک اثر، جامعه هدف احساسی را در برگرفته اما اعتقادی که ایجاد می کند زودگذر است و جوان امروز حوصله مطالعه 500 صفحه کتاب و متن 20 خطی را ندارد ما می خواهیم تبدیل به دو خط کنیم اما اینکه چگونه باشد مهم است.

 

وی عدم تلفیق آثار و صرف اکتفا به اعتقاد و دین و عدم تلفیق با جنبه های ملی را یکی دیگر از اشکالات در تولید آثار هنری بیان کرد و گفت: آن دختر کم حجابی هم که با شوق کنار مزار حاج قاسم عکس می گیرد را خاکستری نگوییم؛ او اگر خاکستری بود که مزار حاج قاسم نمی آمد زیرا حاج قاسم نماد ملت ایران و عصاره ملت است.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تأکید بر اینکه این مرکز باید با کار جهادی تا هفته پاسدار به اتمام برسد و مهمتر اینکه کارهای مرکز، آورده برای مردم داشته باشد؛ اظهار کرد: حجم تولیدات این مرکز از سال 97 تاکنون خوب است اما قانع کننده نیست؛ ما برای سالگرد حاج قاسم دو هزار تولید داریم اما راضی نیستیم.

 

 

 

وی با اشاره به میلاد حضرت زینب سلام الله علیها گفت: در جنگ نابرابر هشت ساله دنیا افتخارمان این است 188 هزار جوان تکه تکه شدند اما ناموس مان حفظ شود و دامان ناموس ایران پاک ماند و همین یکی برای ملت بس است و حاج قاسم که در امیرالمؤمنین ذوب بود وقتی می بیند دشمن کج اندیش و از توسعه این دین جلوگیری و تعرض به حرم ناموس اهل بیت کند، ببینید حاج قاسم چگونه ورود کرد.

 این مقام مسئول افزود: حاج قاسم است که منش ناموس پرستی را در وجود  مسلمانان و همه جهانیان گوشزد کرد درحالیکه اولین مراقبت ها از ناموس در گودال قتلگاه اتفاق افتاد و آنجا که امام حسین علیه السلام در لحظه آخر حتی اجازه نداد که دشمن به سنگر ناموس آل الله وارد شود.

وی در پایان با بیان اینکه امام حسین در گودال قتلگاه فریاد زد ای آل سفیان اگر دین ندارید آزاده باشید، خاطر نشان کرد: امام حسین در اخرین لحظات بیان کرد که تا زنده ام اجازه نخواهم داد که به سمت آل الله حرکت کنید بنابراین باید ناموس پرستی را آموزش دهیم که در دفاع مقدس برای ما دفاع از ناموس افتخاری است که در کل دوران سر خود را بالا نگه خواهیم داشت

 

 

سردار معروفی تأکید کرد: همین مسئله و معرفی حاج قاسم برای روز پرستار کفایت می کند و باید به این زوایا هم در جامعه پرداخت.

ارسال نظرات