خبرهای داغ:
خطیب جمعه قزوین؛

هر چه مسئولان در مبارزه با فساد جدی‌تر باشند، امید و حمایت مردم بیشتر می‌شود

کد خبر: ۹۳۸۹۱۷۱
|
۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲

آیت اله عابدینی گفت: هر چه مسئولان در مبارزه با فساد جدی‌تر باشند، حمایت مردم از آنها بیشتر می شود و امروز مبارزه منطقی و موثر با گرانی موجب حل مشکلات می شود.


قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین اظهار کرد: مراقب فرهنگ عمومی و اجتماعی باشیم و در امر تقوا و خوبی‌ها، اخلاق و کارهای شایسته یاور هم باشیم و در کار بد و ناشایست، یادآور هم باشیم و نسبت به یکدیگر تذکر و امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم و این خیررسانی به یکدیگر، همان تقواست.

 

وی در ادامه با تبریک میلاد امام حسن عسکری(ع)، تصریح کرد: این امام بزرگوار و مظلوم زندگی خود را در تبعید و زندان سپری کرد، جهان اسلام را رهبری می‌کرد و نمایندگانی در کشورهای مختلف داشت و همان کارها سبب شده امروز سرزمین‌های اشغالی هر روز بیشتر از گذشته بیدار می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: در حالی که امام حسن عسکری (ع) در بدترین شرایط و زندان قرار داشت، اما افکار و اندیشه‌های حضرت در عالم جاری شده و این در حالی است که نامی از دشمنان امام باقی نمانده است.

امام جمعه قزوین با اشاره به روز کتاب و کتابخوانی و کتابداری، گفت: کتاب خواندن، یعنی استفاده از فرصت زندگی و حقیقتا اگر کسی با مطالعه و کتاب سرو کار نداشته باشد، شیرینی علم و دانش را در نمی‌یابد اما کسانی که سرو کار با مطالعه دارند، نشاط مطالعه را در هر شرایطی دارند و از مطالعه کوتاه نمی آیند.

وی اظهار کرد: شهید مدرس بسیار اهل مطالعه بود و با وجود این که نماینده مجلس بود، بسیار ساده زیست بودند و پای حق، عدالت و ایمان ایستاد و با ظالمی چون رضاخان تا آخرین نفس مبارزه کرد و خدا هم او را حمایت کرد.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در باب مطالعه فرمودند، کتاب یکی از ارزشمندترین فرآورده های بشری و از گنجینه بزرگترین ثروت های بشر، یعنی دانش و تحقیق است.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: همان طور که جسم انسان نیاز به تغذیه دارد، روح انسان هم نیاز به تغذیه دارد و باید با کتاب تغذیه شود.

وی اظهار کرد: طرحی به نام طرح نهضت مطالعه در سال ۸۹ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده تا مطالعه مفید در کشور ما افزایش پیدا کند و قرار شده به ازای هر ۱۰۰ نفر باید ۸ متر مربع فضا برای مطالعه ایجاد شود. بیاییم ببینیم در استان ما فضای مطالعاتی در چه شرایطی قرار دارد و مسئولان و دولت جدید این امر را در آینده جدی دنبال کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: هر مسجد، حسینیه و آستان امامزادگان می تواند بر ظرفیت های فضاهای آموزشی بیفزاید و از این ظرفیت های بیش از پیش استفاده شود.

امام جمعه قزوین افزود: بهترین کتابی که می‌توانیم مطالعه کنیم، قرآن است و همه مطالعات مفید هستند اما قرآن قابل قیاس با سایر کتب نیست. قرآن را صرفا برای ثواب نخوانیم بلکه برای فهم بخوانیم. فرمایشات ائمه اطهار(ع) را بخوانیم چرا که مفیدترین نوع مطالعه است.

وی با تسلیت ایام ارتحال حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) پایه گذار برکات زیادی بوده اند و باید قدردان این وجود با برکت باشیم.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به در پیش بودن روز بزرگداشت علامه طباطبایی صاحب کتاب تفسیر شریف المیزان اظهار کرد: علامه طباطبایی در کتاب سیره نبی مکرم اسلام (ص)، احادیث حضرت را درباره اخلاقیات ما دسته بندی کرده و برای ما آماده کرده است و مطالعه آن خیلی برکت دارد.

وی به سالروز شهادت مهدی زین الدین فرمانده لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب اشاره کرد و در مورد سالروز شهادت سردار حسن تهرانی مقدم گفت: امنیت امروز ما و جبهه مقاومت، نتیجه زحمات آن شهید والامقام است که درهای علم و فناوری را در این عرصه گشود و زمینه ساز بزرگ‌ترین اقدامات علیه دشمنان شد.

خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: رحلت فیلسوف شهیر، علامه محمدتقی جعفری را در این ایام داریم. باید بزرگانمان را همواره یاد کنیم تا نام و افکار و منش زندگی آنها در نسل های جدید، دیده شود. ایشان بلندترین مطالب مشکل را با مفاهیمی ساده، قابل فهم می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به مشخص شدن استاندار جدید قزوین بیان کرد: ان‌شاءالله بزودی استاندار جدید قزوین معارفه و استاندار سابق تکریم خواهد شد. ما هم به این عزیز گرامی تبریک عرض می‌کنیم و هم می‌بینیم مردم انتظار دارند و خوشحال هستند استانداری برای تحولات دولت انقلابی به میدان آمده است و امیدواری مردم را افزایش داده است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: استاندار سابق هم زحماتی کشیدند و در این مدت در این استان مشغول خدمت بودند، از حضورشان و تلاش‌هایشان تقدیر می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت واکسیناسیون در دولت جدید بسیار خوب پیش رفت و همچنین مدیریت هوشمندانه و مقتدرانه مسأله برجام و مذاکرات به خوبی در حال انجام است. مدیریت نفوذ و حمله سایبری برای از کار انداختن جایگاه های پمپ بنزین توسط دولت بسیار خوب بود که مردم نیز در آن صبورانه تا حل کامل مشکل همراهی کردند که هم از مردم و هم از دولت قدردانی می کنیم.

آیت‌الله عابدینی افزود: مردم در مسأله بنزین و مشکلات جایگاه ها دیدند رییس جمهور تلاش می‌کند و با جدیت پای کار است، آنها نیز صبوری کردند تا فتنه خطرناک دشمن خنثی شد و از مردم قدردانی می کنیم و به دولت خدا قوت می گوییم.

خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: مبارزه با فساد، هم از ناحیه قوه مجریه و هم از ناحیه قوه قضائیه را می ستاییم و همه بدانند هر چه مسئولان در مبارزه با فساد جدی‌تر باشند، حمایت مردم از آنها بیشتر می شود و امروز مبارزه منطقی و موثر با گرانی موجب حل مشکلات می شود و الحمدالله دولت برای این مهم برنامه دارد.

 

وی اظهار کرد: خدا را بخاطر باران رحمت الهی شکرگزار هستیم و از خدا می خواهیم ما را اهل تقوا قرار دهد و از نعمت هایش، سهم اهل تقوا را نصیب ما کند تا همواره از بارش باران رحمت و برکات مادی و معنوی خداوند بهره مند گردیم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار