خبرهای داغ:

برگزاری مسابقه سازه ماکارونی به مناسبت هفته بسیج در شاهرود

شاهرود_ به مناسبت هفته بسیج، مسابقات سازه ماکارونی به همت طرح شهید بهنام محمدی دبیرستان دوره اول ولایت و همکاری پایگاه رسول اکرم (ص) حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا (ص) و بسیج دانش آموزی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۸۸۸۱۵
|
۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

برگزاری مسابقه سازه ماکارونی به مناسبت هفته بسیج در شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، به مناسبت هفته بسیج، مسابقات سازه ماکارونی به همت طرح شهید بهنام محمدی دبیرستان دوره اول ولایت و همکاری پایگاه رسول اکرم (ص) حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا (ص) و بسیج دانش آموزی حوزه ایمان شاهرود برگزار می‌شود.
این مسابقات ویژه بسیجیان و دانش اموزان زیر ۱۸سال برگزار می‌شود.
حمید سلطانی مسئول برگزاری این مسابقات با اشاره به قوانین شرکت در این مسابقه گفت: برای ساختن انواع مختلف سازه ماکارونی، تیم‌های شرکت‌کننده فقط و فقط مجاز به استفاده از ماکارونی و چسب طبق شرایط زیر می‌باشند و مصالحی غیر از ماکارونی و چسب به کار نرود. (شرکت کنندگان مجاز به استفاده از هر نوع ماکارونی تولید کارخانه و با مارک تجاری می‌باشند)
او افزود: ماکارونی‌ها نباید تحت هیچ گونه تغییر شیمیایی یا تغییر در ساختار قرار گیرند و حداکثر قطر ماکارونی قابل استفاده ۳ میلی‌متر می‌باشد.
فرمانده پایگاه بسیج رسول اکرم (ص) خاطر نشان کرد: داخل ماکارونی‌های توخالی، تحت هیچ شرایطی نباید ماده دیگری، حتی ماکارونی عبور کند و تنها قسمتی که در آن می‌توان از ماده‌ای به غیر از ماکارونی و چسب استفاده کرد، ریسمان بارگذاری می‌باشد و ریسمان باید قبل از مسابقه توسط خود شرکت کننده نصب شو و ریسمان سازه در واقع نوعی کابل محسوب میشود یعنی فقط نیروی کششی تحمل می‌کند و پس استفاده از چوب یا مفتول خلاف قوانین است و طول ریسمان بارگذاری نباید بیش از ۱۵ سانتی‌متر باشد.
سلطانی خاطر نشان کرد: حداکثر طول مجاز پل ۸۰ و حداقل آن ۷۰ سانتی‌متر می‌باشد. توجه داشته باشید که فاصله‌ی لبه به لبه‌ی تکیه‌گاه ۷۰ سانتی‌متر می‌باشد؛ بنابراین برای اینکه پل بتواند روی تکیه‌گاه مستقر شود باید طولی بیش‌تر از ۷۰ سانتی‌متر داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار