امام جمعه لردگان؛

پاسداران شکست خفت باري بر استکبار تحميل کردند

امام جمعه لردگان دزدي نفتکش ايران را يکي از اقدام‌هاي مذبوحانه آمريکا عنوان کردو گفت: پاسداران،مدافعان حريم ولايت با اقتدار در مقابل اين جنايت ايستادند و شکست خفت باري بر استکبار تحميل کردند.
کد خبر: ۹۳۸۷۸۶۱
|
۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام يدالله رحماني امام جمعه لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته، يکي از عوامل تقوا را ترک گناه دانست و گفت: ياد مرگ و قيامت ترس از گناه را در انسان به وجود مي آورد؛ حضور در قبرستان ها انسان را به ياد مرگ مي اندازد و مايه عبرت است.

امام جمعه لردگان افزود:حضرت علي عليه السلام در قبرستان حضور يافت و و به خفته گان در خانه های قبر فرمودند: اي اهل خاک،اي مردم غريب و تنها، اين خانه هايي که ساخته ايد، فروختند! و کسي ديگر ساکن خانه هاي شماست؛ اموالتان تقسيم شده است، ... اين اخبار و ماست براي شما؛ خبر شما براي ما چيست؟ آن حضرت رو به اصحاب فرمودند: اگر خدا به مردگان اجازه سخن مي‌داد، مي‌گفتند اينجا تنها سرمايه تقوا است.


وي با اشاره به سخن حضرت رسول گرامي اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم) فرمودند: ارواح گذشتگان هر روز جمعه مي‌آيند در دنيا و در بين آشنايان مي ايستند و به صورت حزن و غمگين صدا مي زنند و گريه مي کنند و مي گويند اي اهل خانواده من، نزديکان من، چيزي به ما بدهيد خدا رحمت تان کند، درهمي در راه خدا براي ما صدقه بدهيد، برهنه را بپوشانيد که خدا لباس بهشت را به شما بدهد. 

امام جمعه لردگان در خطبه دوم با اشاره به روز فرهنگ عمومي گفت: يکي از مسائل مهم زندگي بشري و به خصوص ملت ايران که فرهنگ اصيل دارد، فرهنگ ملي، مذهبي و قومي است.

 وی ادامه داد: سبک اسلامي ايراني باید در زندگي ما حضوری ویژه و پر رنگ داشته باشد؛ تا این رفتار ها برای دیگر کشور الگو قرار گیرد 

حجت الاسلام رحماني افزود: رفتار سخن گفتن، رفتار شهري، رفتار روستايي و اجتماعي ما بايد نمونه‌اي براي دنيا باشد، آداب و رفتار ما بايد خوب باشد، مسئولان با مردم، مردم با مسئولان بايد رفتار خوبي داشته باشند و عزت و اقتدار خود را حفظ کنيم.

خطيب جمعه لردگان، با اشاره به برگزاری يادواره شهداي شهرستان لردگان و خانميرزا، از حضور حماسي معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید، مسئولان استان و شهرستان مردم شهیدپرور ،نيروهاي سپاه، بسيج، و انتظامی تشکر و قدرداني کرد و گفت: بايد از مسئوليني که در شهرستان حضور مي يابند در حد مسئوليت آنها انتظار داشته باشيم.

وي به لزوم پوشش خبری برنامه های شهرستان اشاره و تأکید کرد: بايد دفتر ويژه‌ صدا و سيما در شهرستان لردگان جهت انعکاس مطالبات و برنامه هاي شهرستان لردگان افتتاح گردد و از مسئولين شهرستاني و استاني خواست اين موضوع را پيگيري و به نتيجه برسانند. 

حجت الاسلام رحماني در پايان دزدي نفتکش ايران يکي از اقدام‌هاي مذبوحانه آمريکا در چند روز گذشته بود که سبزپوشان نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حريم ولايت با اقتدار در مقابل اين جنايت که در خليج فارس و درياي عمان رخ داد، ايستادند و شکست خفت باري بر استکبار تحميل کردند، این اقدام به موقع نشان از اقتدار جمهوري اسلامي ايران است، سپاهيان نشان داده‌اند دشمنان در هر شرايطي بخواهند به ايران ضربه بزنند با استحکام و اقتدار جلوي آنها خواهيم ايستاد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار