خبرهای داغ:
به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران صورت گرفت؛

اجرای مانور عملیات امداد ونجات مصدوم از زیر آوار در نیروگاه شهید رجایی

به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران صورت گرفت؛ مانور عملیات امداد ونجات مصدوم از زیر آوار در نیروگاه شهید رجایی به اجرا درآمد.
کد خبر: ۹۳۸۷۷۶۹
|
۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

 

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، مانور مقابله با پیامد های زلزله و عملیات امداد ونجات مصدوم از زیر آوار، در نیروگاه شهید رجایی برگزار شد.

علیرضا کیان بخش مدیر امور HSE در تشریح عملیات شبیه سازی مقابله با پیامد های زلزله گفت: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، مانور مقابله با پیامدهای زلزله در ساختمان مدیریت نیروگاه سیکل ترکیبی برگزار شد.

کیان بخش افزود: با فرض وقوع زمین لرزه 5/5 ریشتری در منطقه آبیک و بروز خسارت در برخی از ساختمان های نیروگاه، دو تیم عملیاتی قرارگاه ایمنی با همراه داشتن تجهیزات امدادی در فضای بسته و تجهیزات کامل مهار آتش سوزی، به محل حادثه فرضی اعزام شدند.

مدیر امور HSE در ادامه بیان کرد: در آغاز مانور، تیم عملیاتی مقابله با گسترش بحران، نسبت به قطع مسیر گاز، برق و آب ساختمان اقدام نموده و سپس تیم ایمنی، با هدف تخلیه افراد از ساختمان، اقدام به جستجو در اتاق ها نمودند.

وی ادامه داد: پس از اطلاع رسانی یکی از امدادگران مبنی بر مصدومیت فرضی یکی از کارکنان در آبدارخانه که بر اثر سقوط کمد فلزی رخ داده بود، تیم فوریت های پزشکی مرکز بهداشت کار به محل اعزام شد که با همراهی کارکنان ایمنی، مصدوم به محل تریاژ مصدومین منتقل گردید.

کیانبخش افزود: در ادمه جستجوها مشخص شد یکی دیگر از کارکنان هم در داخل اتاق محبوس شده اما دچار آسیب دیدگی جسمی نشده است، که با هدایت تیم ایمنی، فرد محبوس شده به بیرون از ساختمان منتقل شد.

هماهنگي و سرعت عمل گروه هاي عملياتي به هنگام زلزله، بازديد و تست عملي از تجهيزات امدادي و حفاظت فردي، آموزش امداد و نجات، هماهنگی و انسجام در کمک به مصدومان فرضی، بررسی نقاط ضعف و قوت تیم عملیاتی در زمان وقوع حادثه و ایجاد هماهنگی بین تیم های عملیاتی در زمان وقوع حوادث، از اهداف پیش بینی شده در اجرای این مانور بود که با موفقیت به دست آمد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار