شهید فهمیده الگویی برای همه اقشار جامعه است

زابل/ شهید فهمیده نوجوان شهیدی است که با قلب کوچک خود حماسه هایی بزرگ آفرید تا جایی که امام راحل برای او واژه رهبر را برگزید.
کد خبر: ۹۳۸۷۳۶۵
|
۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۹

به گزارش خبرنگار بسیج از زابل، معاون آموزش و پرورش شهرستان زابل در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه فاطمه الزهرا گفت نام شهید فهمیده با نام نوجوان آن هم ازنوع شجاع و ایثارگرش عجین و همراه شده و این شهید بزرگوار الگویی برای نوجوان معرفی می شود، در حالیکه مطالعه سیره و روش زندگی او الگو بودن و الهام بخشی را برای تمام سنین و حتی سطوح متعدد مدیریتی می توان استفاده کرد .

خواهر بسیجی فیروزکوهی افزود تنها کسی که شهید فهمیده را به درستی شناخت و معرفی کرد امام خمینی بود .

وی با بیان اینکه این ادعا، آنجایی اثبات می شود که امام در موردش فرمود رهبر ما آن طفل سیزده ساله ای بود که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم برتر است با نارجک خود را به زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم کرد و خود نیز شربت شهادت نوشید .

این مسئول با اشاره به این مطلب که امام خمینی او را صرفا الگویی برای قشر خاصی از اجتماع معرفی نکرد بلکه تعبیر رهبر در موردش به کار برد ، ادامه داد. در احوالات این شهید ذکر شده است که به مدرسه و درس خواندن علاقه وافری داشت غیر از کتب درسی کتب دیگری را نیز مطالعه می کرد سطح هوش او بسیار خوب بود و معمولا در کلاس درس را یاد می گرفت و همیشه شاگرد اول بود . اما او به اولویت‌های زندگی توجه داشت و کلاس درس و مشق را رها کرد و برای حفظ استقلال و کیان انقلاب اسلامی در جبهه حضور یافت.

وی تصریح کرد از دیگر موارد در خصوص شخصیت شهید فهمیده می توان به جهادی عمل کردن و عدم توجه به محدودیتهایی همچون سن پایین ، تحصیلات کم ،امکانات اندک اشاره کرد که شناخت شهید فهمیده را فقط نباید در دوران جنگ و میدان مبارزه با دشمن بعثی محدود کرد بلکه او بدون توجه به سن پایین ولی بر اساس بینش قوی که داشت پیش از انقلاب اعلامیه های امام را توزیع می کرد و پس از پیروزی انقلاب و ورود امام به میهن اسلامی به دیدار امام شتافت.

ارسال نظرات