خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین؛

تشکیل بسیج، مصداق تبدیل تهدید به فرصت هاست

سرهنگ زین العابدین اصل بیگی فرمانده سپاه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین گفت: تشکیل بسیج، مصداق تام و تمام تبدیل تهدید به فرصت بود.
کد خبر: ۹۳۸۷۲۴۲
|
۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، زین العابدین اصلی بیگی فرمانده سپاه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور فرماندار، بخشدار و دهیاران شهرستان قزوین با موضوع برنامه های هفته بسیج و گرامیداشت روز۱۳ آبان، در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد بیان کرد: تشکیل بسیج، مصداق تام و تمام تبدیل تهدید به فرصت بود. سیزدهم آبان ۵۸ ماجرای لانه‌ی جاسوسی اتّفاق افتاد؛ آمریکایی‌ در این ماجرا تحقیر شدند و در واکنش به این تحقیر، علاوه بر تهدید زبانی ناوهای آنها به طرف خلیج ‌فارس سرازیر شد و اقدام به تهدید عملی کردند.

وی گفت: ملّتی همچون ملّت ایران در آن روزها که نه نیروی نظامی داشت، نه امکانات دفاعی قوی، مورد تهدید آمریکا قرار گرفت. هنوز یک ماه از قضیّه‌ سیزدهم آبان نگذشته بود که در پنجم آذر ۵۸ امام دستور تشکیل بسیج را صادر کرد.

سرهنگ اصل بیگی اظهار کرد: این حرکت عظیم و این قدرت‌نمایی بزرگ در مقابل تهدید آمریکا در کمتر از یک ماه بعد از حادثه‌ سیزدهم آبان به وجود آمد. این یعنی در حقیقت بسیج [باعث] تبدیلِ تهدید به فرصت شد و این حقیقت بسیج است.

وی خاطرنشان کرد: اگر از آن تهدید کسی می ترسید و این حرکت عظیمِ ایجاد بسیج انجام نمی گرفت، معلوم نبود سرنوشت کشور به کجا برسد. وجود بسیج موجب شد که آن تهدید، به این فرصت عظیم تبدیل شد.

اصلی بیگی یادآور شد: منطق اصلی بسیج، رفع تهدیدها و تبدیل آن به فرصت بود. امروز نیز تهدیدهای زیادی داریم، هر کدام از این تهدیدها بایستی با ابتکار بسیجی تبدیل به یک فرصت شود و لذا دیگر برای ما تهدید معنا ندارد.

وی بیان کرد: نظام سلطه که تعبیری است که ما وارد قاموس سیاسی کردیم؛ یعنی نظام جبّاران، نظامی که در رأس اداره‌ آن جبّاران قرار دارند و دنیا را به دو قسمت تقسیم می کنند؛ یک قسمت سلطه‌گران و یک قسمت سلطه‌پذیران هستند و اساساً این نظام ضدّ آزادی و عدالت است.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین اضافه کرد:  مهمترین نوع آزادی ملّتها، آزادی عمومی کشور یعنی استقلال است. وقتی ما از استقلال سخن می گوییم یعنی از آزادی یک ملّت حرف می زنیم که آزادانه بتواند زندگی کند. نظام سلطه ضدّ این آزادی است. نظام سلطه ضدّ عدالت و آزادی است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار