نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

پدافند غیر عامل یک جبهه سخت، متنوع و خاموش است

نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: پدافند غیرعامل یک جبهه سخت، متنوع و خاموش بوده لذا آمادگی برای اخلالگری دشمن، ابعاد مختلف مقابله و جنس پیشگیرانه کارها از مؤلفه‌های اقدامات پدافند غیرعامل است.
کد خبر: ۹۳۸۶۸۵۵
|
۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، آیت‌الله محامی در نشست مشترک با مدیرکل و دبیر شورای پدافندعامل و جمعی از رابطین دستگاه‌های اجرایی استان ضمن تبریک هفته پدافند غیرعامل و گرامیداشت یاد شهدا، جانبازان و ایثارگران اظهارداشت: علاوه بر آموزش‌های تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل اطلاع‌رسانی درباره ماهیت و تعریف این مقوله مهم است.

وی خطاب به جمع حاضر بیان کرد: کار شما با حفظ هویت نظام ارتباط تنگاتنگی دارد و باید از تلاشگران این عرصه تشکر کرد و از طرفی مسوولان باید به تناسب اهمیت این موضوع، ساختار و جایگاه مناسب را برای آن در دستگاه‌ها و ادارات در نظر گیرند همان گونه که در دوران دفاع مقدس ابتدا مردم به صورت شخصی وارد میدان نبرد شدند ولی بعد از مدتی ساختار و سازمان‌های لازم شکل گرفت.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: یکی از اقدامات مهم در پدافند غیر عامل، شناسایی نقاط آسیب و برنامه‌ریزی برای رفع آنها است.

وی خاطرنشان کرد: ارائه گزارش ثمرات اقدامات هم می‌تواند باعث دلگرمی تلاشگران این عرصه و ایجاد انگیزه برای مردم شود.

در ابتدای این نشست محمد هادی مرعشی معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این که رسالت پدافند غیرعامل اقدام برای کاهش آسیب‌ها بویژه در جنگ است به برگزاری رزمایش‌هایی در این زمینه در سطح ادارات استان با کمک سپاه پاسداران اشاره کرد.

میثم مرادیان مدیرکل پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان برگزاری اولین رزمایش جنوب شرق کشور، برگزاری رزمایش زیستی در چند سال گذشته و پیش‌بینی شرایط بیماری کرونا، اخذ مجوز راه‌اندازی ۱۷ رشته تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل در مقاطع تحصیلات تکمیلی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و برگزاری دوره‌های تربیت مربی را جزء اقدامات پدافند غیرعامل در استان عنوان کرد و اظهارداشت: برخی از مصادیق اقدامات پدافند غیر عامل در سطح استان، تأمین مخازن آب شیرین سطح شهر در تنش آبی اخیر؛ ذخیره سوخت و کالاهای اساسی به مدت معین و رفع اختلال گازی اخیر در استان طی ۲۴ ساعت، بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار