در نشست تغییرات آب و هوایی بیان شد؛

بمب تخریب محیط زیست باید خنثی شود

بوریس جانسون در نشست تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در گلاسکو ما در این نشست فرصت و مسئولیت داریم بمب تخریب محیط زیست را خنثی کنیم.
کد خبر: ۹۳۸۶۷۶۹
|
۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، نخست وزیر انگلیس که خود متهم کوتاهی در اجرای تعهدات در کاهش گاز‌های گلخانه‌ای و جلوگیری از گرمایش کره زمین است، در ایین شروع به کار نشست جهانی اب و هوایی در گلاسکو با تشریح خطر‌های ناشی از گرم‌تر شدن کره زمین افزود: شش سال پیش موافقت کردیم که اجازه ندهیم دمای کره زمین به بیش از یک و نیم درجه افزایش یابد و همه ان وعده‌ها جز حرف نبود.


وی افزود: ۲۵۰ سال پیش اینجا در گلاسکو ماشین بخار با سوخت فسیلی زغال سنگ شروع به کار کرد و اکنون باید به بحران ناشی از ان پایان دهیم، اما کشور‌های صنعتی مشکلی را که خودشان بوجود اورده اند نادیده می‌گیرند.


بوریس جانسون اقدام فوری برای پیگشیری از گرمتر شدن کره زمین را ضروری دانست و افزود: اگر امروز به مشکلات زیست محیطی و گرمایش کره زمین توجه نشود دنیا به ویژه نسل اینده رهبران کنونی جهان را نخواهند بخشید و خشم انان نیز قابل کنترل نخواهد بود.


نخست وزیر انگلیس وضع کنونی کره زمین را به بمبی تشبیه کرد که اگر خنثی نشود همه را نابود خواهد کرد.
اظهارات جانسون در حالی است که فعالان محیط زیست در این کشور موسوم به جنبش قیام علیه انقراض در ماه‌های اخیر ده‌ها بار با برپایی تظاهرات در لندن و دیگر شهر‌های این کشور دولت را به بی تفاوتی در قبال مشکلات زیست محیطی و بی عملی نسبت به تعداتش متهم کردند و تغییر رویکرد دولت را خواستار شدند.
تا کنون صد‌ها نفر از اعضای جنبش قیام علیه انقراض و فعالان محیط زیست در انگلیس بدست پلیس بازداشت شدند.


شهر گلاسگو واقع در شمال انگلستان تا ۲۱ ابان در میان تدابیر امنیتی، میزبان بیست و ششمین نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل (Cop۲۶) است که اعلام شد شاید اخرین فرصت برای پیش گیری از گرم ترشدن کره زمین و تغییرات گسترده اقلیمی باشد.


در این نشست سران و هیئت‌های نمایندگی اغلب کشور‌های جهان گرد هم آمده اند تا درباره مراحل دستیابی به صفر رساندن تولید گازکربن و راه‌های غلبه بر چالش‌های زیست محیطی گفتگو و تبادل نظر کنند.


همزمان با اغاز این نشست شمار زیادی از فعالان محیط زیست در اعتراض به انچه که بی توجهی به مشکلات زیست محیطی به ویژه از جانب کشور‌های صنعتی از جمله کشور میزبان خواندند تظاهرات کردند.


معترضان می‌گویند کشور‌های صنعتی حدود هشتاد درصد دی اکسید کربن را تولید می‌کنند، اما حاضر نیستند متناسب با سهمشان در الایندگی، برای کاهش ان گام عملی بردارند و هزینه کنند و منفعت طلبی ان‌ها منجر به از دست رفتن جان میلیون‌ها انسان شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار