یک نماینده مجلس، "آژانس بین المللی انرژی اتمی" را به جاسوسی متهم کرد

عضو کمیسیون اصل نود مجلس،خرابکاری های اخیر در تاسیسات هسته ای کشور را متوجه "آژانس بین المللی انرژی اتمی" کرد و گفت: اطلاعات محرمانه ایران توسط آژانس منتشر شد و نَشتِ این موضوع نیز، برای دولتهای تروریستی کافی بود تا اقدامات پلید خود را عملی سازند.
کد خبر: ۹۳۸۶۷۳۲
|
۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج: "سید محمود نبویان" در جمع خبرنگاران پارلمانی مجلس، "حفظ محرمانگی اطلاعات" توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی را یکی از نکات قانونی توصیف کرد و اظهار داشت: این سازمان باید حد و حدود خود را بشناسد و فراتر از وظیفه و چهارچوبی که به او متقبل کردند رفتار نکند.

نماینده مردم تهران در ادامه گفته خود افزود: در دو دهه گذشته و با بررسی های دقیقی که به آن پی بردیم، دریافتیم که گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از انتشار رسمی در اختیار مراجع غیر رسمی قرار گرفته است.

وی همچنین تصریح کرد: تا زمانی که رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی، حافظ منافع صهیونیستها و آمریکایی باشد، مسئولان ما باید نهایت احتیاط را با این آژانس مدنظر قرار گیرند.

نبویان تاکید کرد: همه ارکان تصمیم گیر در موضوع هسته ای کشورمان باید توجه کنند که اساساً دخالت آژانس در برجام فراتر از نقشی که برای او تعریف شده صحیح نیست، ما طبق تعهدی که به واسطه عضویت در "NPT" و آژانس بین المللی تعهداتی به این سازمان مانند همه کشورهای هسته ای دیگر داریم اما علاوه بر این در پی برجام، پروتکل الحاقی و نظارت های برجامی را پذیرفتیم اما این توافق توافقی بین ایران و 1+5بوده است.

وی ادامه داد: آژانس در این میان حق دخالت فنی و اظهار نظر بر حُسن انجام توافق هسته ای را داشت اما حالا که با رفتار غربی ها و عدم لغو تحریم ها و همچنین خروج آمریکا اصل برجام اجرا نمی شود بر اساس متن قانون مصوب مجامع بین المللی ما می توانیم برخی تعهدات را متوقف کنیم و حالا آژانس و آقای گروسی حقی ندارند در مورد رفتار ایران اظهار نظر کنند.

عضو کمیسیون اصل نود تصریح کرد: آژانس به عنوان ناظر فنی اجرا توافق حق نقش آفرینی در برجام داشت و حالا که آن توافق توسط غربی ها اجرا نمی شود، آژانس بین المللی باید به نقش اصلی خود بازگردد و حق اظهار نظر در مورد میزان غنی سازی ایران یا سایر مسائل را ندارد.

وی در خاتمه به اقدامات خصمانه دولتهای تروریستی و عوامل آنها علیه دانشمندان هسته ای و خرابکاری در تاسیسات هسته ای کشور اشاره و خاطر نشان کرد: چنین اتفاقاتی ناشی از نشت اطلاعات ریز از تاسیسات ایران توسط آژانس بین المللی است و این برای تروریستها کفایت میکند که نقشه های خود را عملی سازند.

به گفته عضو کمیسیون اصل نود مجلس، ایران حق پیگیری حقوقی و قضایی خود را در مجامع بین‌المللی محفوظ می دارد.

 

انتهای پیام//

ارسال نظرات
آخرین اخبار