کتاب زندگینامه هفت شهید ایلام به چاپ رسید

مدیر حوزه هنری استان ایلام گفت: هفت کتاب از زندگینامه شهدای این استان که قرار است در کنگره ملی سه هزار شهید استان رونمایی شود، به چاپ رسید.
کد خبر: ۹۳۸۶۴۹۹
|
۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،"محمدعلی قاسمی"در گفت و گو با خبرنگار بسیج افزود: این کتاب ها حاوی خاطرات و زندگینامه شهدای استان با عنوان هایی از جمله خاطرات آیت الله حیدری ایلامی، شکارچی گوش برها، جنگجوی قهرمان، وقتی گمشدم و حدیث بیقراری مهران هستند.

وی به تولید آثار فاخر ویژه این کنگره در حوزه موسیقی اشاره کرد و یادآور شد: در این زمینه آلبوم موسیقی هفت سرود فاخر با عنوان آواز آب به پنج زبان مختلف فارسی، کردی جنوبی، لری، عربی و انگلیسی با همکاری آموزش و پرورش و حوزه هنری مرکز انجام شده است.

مدیر حوزه هنری استان ایلام همچنین از تولید تصنیف ای وطن ویژه مدافعان سلامت خبر داد و گفت: این اثر هنری نیز با هدف توجه به مدافعان سلامت در دوران شیوع کرونا تولید شده است.

قاسمی بیان کرد: علاوه بر این تولید تصنیف گفتمان آرامش که در آن شهید به عنوان مظهر انسان دوستی و دفاع از جنبش های آزادی بخش کشورهای جهان معرفی خواهد شد، در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این هشت متن نمایش خیابانی با محور هشت شهید شاخص استان تهیه که در مجموع  ۴۰ اجرا در ایام برگزاری کنگره در استان خواهند داشت.

کنگره ملی سرداران و سه هزار شهید استان ایلام آذرماه برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار