کارشناس مسایل مذهبی؛

اعتقاد به خداوند باید با اطاعت همراه باشد

حجت الاسلام احمدی گفت: اعتقاد به خداوند متعال به تنهایی کافی نیست بلکه اطاعت هم شرط لازم است.
کد خبر: ۹۳۸۵۷۰۰
|
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛حجت الاسلام احمدی در جمع کارکنان سپاه ناحیه کیار گفت:خالق هر اثری در خلق اثر خود هدف وغایتی دارد وهرچه این اثر پیچیده تر باشد هدف بزرگ تری را دنبال می کند.
مسئول امربه معروف ونهی از منکر استان چهارمحال وبختیاری با شاره به آیه 51سوره ذاریات" وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِيَعْبُدُونِ و جنّ و انس را نیافریدم مگر برای آنکه مرا پرستش کنند "بیان کرد: خدای متعال انسان را به عنوان اشرف مخلوقات خلق کرد در حالی که از خلقت هر چیزی بی نیاز است وهدف از این خلقت را تکامل انسان وشکوفا شدن استعدادهای او قرار داد.
وی افزود:کسانی که در دنیا تمام همت وتوجه خود را ودر حقیقت هدف خود را خوردن وخوابیدن وغرایز جنسی ودفع فضولات قرار دادند وبرای رسیدن به این مسائل از هیچ تلاشی هرچند ناشایسته فرو گذار نکردند جایگاه خود را به تعبیر قرآن کریم"اولئک کالانعام بل هم اضل" از حیوانات هم پایین تر آوردند،اما اگر در کلیه برنامه ها وامورات زندگی هدف رضایت خداوند باشدانسان به مقام شایسته خود خواهد رسید.
کارشناس مسائل مذهبی اظهار کرد:انسان مومن در طول شبانه روز چندین بار از خدای متعال قرار گرفتن در صراط مستقیم را تقاضا می کند راه کسانی که مورد لطف وعنایت ویژه پروردگار قرار گرفتند که به تعبیر قرآن کریم،نبیین،صدیقین،شهدا وصالحین هستند.
حجت الاسلام احمدی ادامه داد:قرار گرفتن در این مسیر فقط با اطاعت محض از خداوند و رسول گرامی اسلام(ص)محقق می شود،اعتقاد به تنهایی کافی نیست بلکه اطاعت هم شرط لازم است و شیطان مشکلی درعدم پذیرش توحید نداشت بلکه مشکل شیطان نافرمانی او بود.
وی خاط نشان شد:در این مسیر شناخت خود را باید از خدای متعال واهل بیت (ع) با مطالعه ، توجه به ادعیه وزیارات،عبادت وحضور قلب بیشتر کنیم چون شناخت باعث ایجاد محبت شده ومحبت مودت وهمراهی می آورد.

ارسال نظرات