استاندار ایلام:

۴۴ درصد جمعیت استان هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده اند/ مبنای دورکاری مصوبات ستاد ملی کرونا است

نوذری با بیان اینکه اکنون حدود ۴۴ درصد استان هر دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده اند که باید تلاش شود این آمار افزایش یابد، گفت: در بحث بازگشایی مدارس به اعتماد سازی و ایجاد کمیته علمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی نیاز است.
کد خبر: ۹۳۸۴۸۸۱
|
۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، استاندار ایلام، در نود و چهارمین جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در سالن شهید رجایی استانداری ایلام، با انتقاد از  آموزش و پرورش استان در بحث واکسیناسیون دانش آموزان و از دانشگاه علوم پزشکی به جهت ارائه آمارهای متناقض مربوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان، اظهار کرد:  چرا میزان واکسیناسیون دانش آموزان پایین است؟ با اینکه بیشترین مراکز واکسیناسیون و امکانات در مرکز استان متمرکز است، اما میزان واکسیناسیون دانش آموزان در ایلام خیلی کم است.

«محمد نوذری»  با بیان اینکه جلسه ای بین دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش برگزار شود و در بحث واکسیناسیون در همه شهرستانها و به ویژه مرکز استان ساز و کاری پیدا شود، نمی‌توانیم اجبار داشته باشیم اما می توانیم بازدارندگی ایجاد کنیم.

وی  با بیان اینکه در بحث بازگشایی مدارس به اعتماد سازی و ایجاد کمیته علمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی نیاز است، افزود: با توجه به ابلاغ لغو دورکاری از سوی هیات استخدامی کشور بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، از این پس تنها زنان باردار و مادرانی که دارای کودک زیر ۶ سال هستند، یک ساعت در روز می توانند از دورکاری استفاده کنند.

استاندار ایلام با اشاره به دورکاری افراد دارای بیماری زمینه ای و مادران دارای کودک دبستانی نیز یادآور شد: با توجه به اینکه مصاحبه هایی از سوی افراد مختلف منتشر می شود و اعتبار قانونی همچون مصوبات ستاد ملی کرونا ندارد، نمی توانیم برای این افراد دورکاری اعمال کنیم.

نوذری با اشاره به اینکه هرچند ما از نظر واکسیناسیون از دنیا عقب مانده ایم،  اما باید تلاش کنیم با افزایش پوشش دهی واکسیناسیون به سطح مناسبی از نظر ایمنی جامعه دست یابیم، تصریح کرد:  اکنون حدود 44 درصد استان هر دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده اند که باید تلاش شود این آمار افزایش یابد.

 استاندار ایلام همچنین از آمارهای ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی انتقاد کرد و گفت: دقیقا مشخص کنید مبنای رعایت پروتکل‌ها چیست؟ چطور در رعایت پروتکل‌ها یک هفته اول هستیم و هفته بعدش استان آخر؟! برای بنده جای سوال است که این اعداد یعنی چی؟ این آمارها را که خودشان نمی زنند، شما باید به آنها ارائه دهید.

وی بیان کرد: این آمارها با هم نمی خوانند، امروز در حضور رئیس جمهور اعلام شد که ایلام جز استان‌هایی است که رعایت پروتکل‌ها در آن پایین است در صورتی که هفته قبل جز استان‌های اول بودیم و این هفته شدیم سی ام!

نوذری وی از فرمانداران خواست با ترغیب مردم به واکسیناسیون درصد پوشش دهی جمعیت شهرستان خود را افزایش دهند، خاطرنشان کرد: به زودی تنها افرادی در جامعه از خدماتی نظیر اتوبوس، قطار، هواپیما، باشگاه و سایر مراکز برخوردار می شوند که دارای کارت واکسیناسیون باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار