خبرهای داغ:
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی:

۸۰۰ واحد تولیدی در استان همدان تعطیل شده است

همدان-نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ریشه بیشتر جرائم بیکاری است، گفت: استان همدان ۵۷ هزار شغل نیاز دارد که متاسفانه ۸۰۰ واحد تولیدی در استان تعطیل شده است.
کد خبر: ۹۳۸۴۸۳۰
|
۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در آیین افتتاح مرکز نیکوکاری کارآفرینی فدک که در فرهنگسرای کسب و کار ولایت شهرداری همدان برگزار شد، ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) اظهار داشت: در جامعه شغل کم نیست و باید راهکار ارائه بدهیم.

وی با بیان اینکه رسالتی که سال گذشته مقام معظم رهبری بر دوش مجلس گذاشتند اقتصاد و معیشت بود، افزود: امسال علاوه بر این دو مقوله فرهنگ نیز اضافه شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: فقر می‌تواند مردمی که اعتقادات ضعیفی دارند را به سمت کفر بکشاند.

وی با بیان اینکه متاسفانه ۷۰ درصد پژوهش‌های کشور ما مطابق با نیازهای واقعی کشور نیست، ابراز داشت: بیشتر آمار زندانی‌های ما دهه هفتادی و دهه هشتادی هستند که نگران کننده است.

فلاحی با بیان اینکه ریشه بیشتر جرائم بیکاری است، گفت: استان همدان ۵۷ هزار شغل نیاز دارد که متاسفانه ۸۰۰ واحد تولیدی در استان تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه با ایجاد مشاغل خانگی چقدر باید تلاش کنیم که جای یک واحد تولیدی ۵۰۰ نفری را بگیرد؟ گفت: ۵۵ واحد تولیدی در تملک بانک‌ها هستند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تعطیلی واحدهای تولیدی بر آمار معضل فرهنگی و اجتماعی می‌افزاید، گفت: میزان آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در جاهایی که زمینه فعالیت فراهم است در مقایسه با جایی که این امکان وجود ندارد بسیار کمتر است.

وی با بیان اینکه مسئله کسب و کار و اشتغال بسیار مهم است با اشاره به احادیث، گفت: ثواب قرض دادن ۱۸ برابر صدقه است.

فلاحی با بیان اینکه آسیب‌هایی در موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری وجود دارد که باید برای رفع آن یک سامانه جامع طراحی شود، گفت: با تأسی از سیره اهل بیت(ع) باید فقرا را توانمند کرد چراکه با توانمندسازی جامعه، آمار مراجعین به مراکز نیکوکاری کم خواهد شد.

وی با بیان اینکه از بین سه اقتصاد دولتی، خصوصی و تعاونی بخش فراموش شده بخش تعاونی است، گفت: با رفع شدن مشکل بخش تعاونی مشکل نقدینگی حل خواهد شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار