برگزاری نشست هم اندیشی علمای تشیع و تسنن در دانشگاه آزاد اسلامی چابهار

چابهار/ به مناسبت هفته وحدت نشست هم اندیشی علمای تشیع و تسنن با حضور علما و معتمدینفمسئولین و فرمانده سپاه چابهار در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۸۴۱۶۹
|
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳

به گزارش خبرنگار بسیج از چابهار، به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت نشست هم اندیشی علمای تشیع و تسنن با حضور علما و معتمدینفمسئولین و فرمانده سپاه چابهار در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

سرهنگ پاسدار محمد علی پوراحمدیان در این نشست ضمن تبریک هفته وحدت گفت: هم اندیشی علمای تشیع و تسنن در راستای وحدت افزایی بین مسلمانان گامی بسیار موثر است که نتیجه آن را میتوانیم در وحدتی که امروز داریم ببینیم.

فرمانده سپاه شهرستان چابهار افزود: در مسأله‌ی وحدت، دو نقطه یا دو جهت‌گیری اساسی وجود دارد که هر کدام به تنهایی، حایزاهمیت هستند. وقتی ما شعار وحدت را می دهیم، این دو نکته‌ی اساسی باید مورد توجه ما باشد و همین ها برای زندگی عملی مسلمین کارساز است.

وی بیان کرد: یکی از این دو نکته، عبارت از رفع اختلافات و تناقض ها و درگیری ها و تضادها و کارشکنی هاست که از قرنها پیش تا امروز، میان طوایف و فِرَق مسلمین وجود داشته است و همیشه هم این تناقض ها به ضرر مسلمین تمام شده است.

این مسئول ادامه داد: باید مراقب باشید که دشمنان اسلام همزیستی و برادری بین شیعه و سنّی را به هم نزنند.

فرمانده سپاه شهرستان چابهار ادامه داد: یکی از افتخارات ما این است که مردم ما در نقاطی که تفاوت های مذهبی و قومی وجود دارد و امکان و زمینه اختلاف هست، از درگیری و اختلاف قومی و مذهبی پرهیز می کنند که دشمنان این را نمی‌پسندند. جنگ شیعه و سنّی برای دشمنان اسلام خیلی قیمت دارد. اختلاف و تفرقه میان امّت اسلامی موجب می شود که معنویت، طراوت، قدرت، شکوه و عظمت ائتلاف ملی شما را در هم بشکند.

رحمدل بامر فرماندار چابهار نیز در ادامه برنامه گفت: پیامبر مهربانی‌ها برای توحید و یکتاپرستی مبعوث شد و امروز رمز پیروزی مسلمانان چنگ زدن به ریسمان وحدت است

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار