جلالی در گفتگو با خبرنگار بسیج:

طرح حمایت از کاربران فضای مجازی محدودیت نیست/ راه طولانی پیش روی تبدیل شدن این طرح به قانون

دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برای تبدیل شدن طرح حمایت از کاربران فضای مجازی به قانون راه طولانی در پیش است.
کد خبر: ۹۳۸۴۱۵۸
|
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۲

حسین جلالی، دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی بسیج با اشاره به بررسی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی در مجلس گفت: یک کمیسیون ویژه و مشترک از متخصصین همه کمیسیون‌ها برای بررسی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی تشکیل شده که با حضور دکتر قالیباف اولین جلسه رسمی خود را برگزار کرد.


وی ادامه داد: رضا تقی پور ریاست این کمیسیون را برعهده دارد و سخنگوی این کمیسیون آقای سیاهکلی است.

دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کمیسیون جدید در حال طراحی طرحی برای چارچوب فضای مجازی است ادامه داد: هرج و مرج در فضای مجازی قابل تحمل نیست و در دنیا هم قوانینی در این رابطه وجود دارد، مثلاً آمریکا ۲۲۰ ماده قانونی برای فضای مجازی دارد.

وی تاکید کرد: این طرح تحت عنوان حمایت از کاربران فضای مجازی است، به این نحو که پیش‌بینی شده اگر کسی اطلاعاتش به سرقت رفت، یا حساب‌های مالی اش خالی شد، یا مشکلاتی از این قبیل، چطور پیگیری کنند.

دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اپلیکیشن‌های خارجی هم در این طرح تدابیری اندیشیده، و سرویس‌های در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: مدیران این اپلیکیشن‌ها هم باید در مقابل کاربرانشان احساس مسئولیت کنند و به آسیب‌های کاربران پاسخ دهند.

جلالی ادامه داد: درخواست شد که این اپلیکیشن‌ها در ایران دفتر و سرور داشته باشند تا امنیت و حقوق شهروندان ایرانی را در پلتفرم‌های خود تامین کنند.

بحث تنوع اینترنت از دیگر مواردی است که به گفته این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در دنیا وجود دارد و بسته به سن و نیاز افراد جامعه متفاوت است، پس ما هم باید بسته‌های متفاوت برای اقشار و سنین مختلف داشته باشیم و همه اجبار به استفاده از یک نوع اینترنت نداشته باشند.

وی افزود: در این طرح، بحث توسعه و پیشرفت هم مطرح شده است؛ پس به دنبال محدودیت نیست، بلکه به دنبال امنیت در ارتقاء اقتصاد و توسعه فضای کسب و کار مجازی است تا بتوانیم آنچنان که باید و شاید از این فضا استفاده کنیم.

دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سعی کرده‌ایم که این طرح ای نداشته باشد ادامه داد: قبل از این به دلیل عدم تشریح درست طرح، عموم مردم فکر می‌کردند چون در شرایط تحریم قرار داریم اپلیکیشن‌های خارج حاضر به حضور دفتری و سروری در ایران می‌شوند و به همین دلیل این اپلیکیشن‌ها مسدود می‌شود، اما واقعیت این است که تا جایگزین مناسبی برای آنها نباشد، قطعاً به همین روال ادامه فعالیت خواهند داشت.

وی گفت: برای تبدیل شدن این طرح به قانون راهی طولانی در پیش داریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار