آيت الله جوادی آملی:

بزرگان و متقیان جامعه پیرو راه شهدای والا مقام شدند

زنجان - آیت الله عبدالله جوادی آملی گفت: شهدا به درجه‌ای از فضیلت و برتری رسیدند که متقیان، علما و بزرگان جامعه دنباله رو راه آنان شدند و این بزرگترین جایگاه نزد خداوند است.
کد خبر: ۹۳۸۳۶۵۹
|
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷

به گزارش خبرگزاري بسيج زنجان؛مدرس حوزه علمیه قم و مرجع تقلید شیعیان در پیامی به یادواره شهدای طلاب و روحانی زنجان در راستای کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان افزود: به برکت خون شهدای پرافتخار و پر فضیلت، نظام، امت و جامعه اسلامی از هر گزندی در امان خواهد بود.

 

بزرگان و متقیان جامعه پیرو راه شهدای والا مقام شدند

 

وی برگزاری کنگره ملی یادواره شهدا را حق شناسی از آنان عنوان کرد و اظهار داشت: پیشگامی شهدا همان مسیری است که خداوند در قرآن کریم به انسانها توصیه کرده است.

 

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه شرف انسان از ذات اقدس الهی است، خاطرنشان کرد: زمین و زمان، تاریخ و جغرافیا و همه امور شرافت و حرمت خود را از مردان الهی می‌گیرند وگرنه ظرفی خالی هستند که ذاتا" شریف نیستند.

 

وی عاشورای سالار شهیدان، سخنرانی دینی امام راحل در مدرسه فیضیه قم و به استقبال شهادت رفتن مردان بزرگ در ۱۵ خرداد، حرمت لیالی قدر، ۱۹ و ۲۱ رمضان را از جمله مکانها وزمانهایی عنوان کرد که از انسان شرف و بزرگی یافتند و در تاریخ ماندگار شدند. 

 

آیت الله جوادی آملی با تاکید بر اینکه شرف انسان جز بندگی ذات الهی نیست، گفت: این انسان به برکت راهنمایی ائمه معصومین(ع) و عمل به دستورات دینی به مقام عصمت می رسد که فرشتگان نیز از او بوی فضیلت استشمام می کنند و شهدا به این درجه از شرف و انسانیت رسیدند.

 

وی با بیان اینکه استان پربرکت زنجان آثار فراوان علمی و عملی داشته و بزرگانی از حکمت، کلام و عرفان، سهروردی ها و بزرگان فقهی، علما و رادمردان سیاستمدار از این سرزمین هستند تاکید کرد: از این پس نیز باید مفاخر برتری از این استان قیام، ظهور و طلوع کنند و این مائده الهی به برکت خون شهدا بخصوص شهدای قرآنی و طلاب گسترده شده است که باید از آن بهره بالایی برده شود.

 

کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان اوایل آبان ماه امسال برگزار خواهد شد. استان زنجان ۳۹ شهید روحانی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار