خبرهای داغ:
مسئول بخش آوایی سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان کشور؛

داوری بخش آوایی سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان کشور

غلامی گفت: داوری بخش آوایی سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان کشور برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۸۳۵۵۸
|
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲

دکتر غلامی مسئول بخش آوایی جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: جشنواره قرآن و عترت یک رویداد معنوی بوده و از آنجا که توجه به رشد معنوی دانشجو معلمان از اهميت ویژه‌ای برخوردار است، این جشنواره در فضای معنوی مناسب و آرامش صورت گرفته که این امر قطعا بر سلامت روان دانشجو معلمان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان کشور با هدف ترويج آموزه‌های دینی و قرآنی، اعتلای اخلاق دینی، ارتقای سطح فرهنگ قرآنی، تقویت و توسعه فضای معنوی در دانشگاه، فراهم سازی زمینه انس بیش از پیش دانشجو معلمان با کلام الهی و مفاهیم تعالی بخش آن، نشر عطرآگین قرآن و عترت و همچنین شناسایی و ارج نهادن به استعدادهای قرآنی صورت گرفته است.

غلامی خاطرنشان کرد: این جشنواره دارای ۱۰ بخش و ۴۳ رشته بوده که بخش های آن شامل بخش آوایی، معارفی، ادبی، هنری، پژوهشی، فناوری، نهج‌البلاغه، صحيفه سجادیه، هنرهای گروهی و نوآوری‌های قرآنی می‌باشد.

مسئول برگزاری بخش آوایی جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان گفت: جشواره قرآن و عترت به همت دانشگاه پرديس شهیده بنت الهدی صدر استان قزوين برگزار شد و رشته های این جشنواره شامل قرائت قرآن کریم( تحقیق و ترتیل)، حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم، حفظ نهج‌البلاغه، حفظ و دعاخوانی صحيفه سجادیه، تواشیح و اذان که به دو صورت آنلاین(برقراری ارتباط صوتی و تصویری) و آفلاین انجام می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: بخش آنلاین مسابقات که شامل حفظ قرآن کریم و نهج‌البلاغه و صحيفه سجادیه بود در روز شنبه ۲۴ مهرماه سال جاری از طريق سامانه elearning دانشگاه برگزار گردید.

غلامی در خصوص داوری جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان گفت: این جشنواره با داوری داوران برجسته کشوری که مسئولیت داوری در جشنواره را برعهده گرفتند و تمامی آنان داوران کشوری مسابقات اوقاف و دارای تاییدیه داوری اداره اوقاف و امورخیریه کشور بوده و از حافظان برجسته کل قرآن کریم و دارای رتبه های برتر کشوری بودند انجام گرفت و داوری آثار بصورت آفلاین و با حضور داوران روز یکشنبه ۲۵ مهرماه سال جاری صورت گرفت.

وی اظهارداشت: برای فراهم نمودن امکانات لازم جهت برگزاری جشنواره از تمامی ظرفیت‌های موجود در دانشگاه بهره گرفته شده و به برکت این جشنواره فضای دانشگاه عطر معنوی و قرآنی به خود گرفته است، تمامی پرسنل مشغول بکار در این دانشگاه با انگیزه درونی و جهت برگزاری هرچه بهتر این مراسم در جشنواره مذکور حضور فعال داشته و تلاش فراوانی صورت گرفته است.

مسئول بخش آوایی جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در پایان تصریح کرد: تعداد ۱۳۳ دانشجو معلم پسر و ۱۵۸ دانشجو معلم دختر در این بخش ثبت نام کرده‌اند که از بین این عزیزان نفرات اول تا پنجم هر رشته در مراسم اختتامیه جشنواره که در روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه سال جاری و با حضور دکتر خنیفر رياست محترم دانشگاه فرهنگیان کشور برگزار خواهد شد، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و امید است تمامی عزیزان از برکات ارزشمند این رویداد معنوی بهره کافی را کسب نمایند.

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار