برقراری صلح وسازش بین دو طایفه در نیکشهر

جلسه صلح و سازش بین دو طایفه باشنده و بلوچزهی که دراین بین از هرطایفه ۲نفرکشته و ۳نفر زخمی شدند با تلاش های شبانه روزی و همراهی معتمدین،ریش سفیدان به مناسبت هفته وحدت برگزار و در نهایت باگذشت طرفین ختم به خیر شد.
کد خبر: ۹۳۸۳۵۳۷
|
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرنگار بسیج از نیکشهر، جلسه صلح و سازش بین دو طایفه باشنده و بلوچزهی که در این بین از هر طایفه ۲نفرکشته و ۳نفر زخمی شدند با تلاش های شبانه روزی و همراهی معتمدین، ریش سفیدان، شورای اسلامی حل اختلاف، دادستانی و دادگستری، فرمانداری، نیروهای انتظامی ونظامی به مناسبت هفته وحدت برگزار و در نهایت باگذشت طرفین ختم به خیر شد.

مرادی رئیس دادگاه شهرستان نیکشهر دراین باره گفت: امروز در این نشست با رفع اختلافات و کدورت ها طوایف باشنده و بلوچزهی بعد از مدت ها اختلاف با صفا و صمیمت در کنار همدیگر جمع شده اند و با این اقدام خود زمینه ساز افزایش امنیت و آرامش در مناطق خود شده اند.

وی افزود: فرهنگ دینی و اسلامی صلح و سازش در جامعه باید گسترش داده شود و نباید اجازه داده شود امنیت مردم خدشه دار گردد و مردم باید جلوی نا امنی ها را بگیرند.

سرهنگ پاسدار علی اکبر صفوی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیکشهر بیان کرد:جلسات صلح و سازش علاوه بررفع خصومت ها، رفع ناراحتی ها هم می‌کند که بسیار ارزشمند است و دل ها را به هم نزدیک می‌کند وسبب حاکم شدن آرامش و امنیت در مناطق می‌شود.

وی افزود : از مردم تقاضا داریم در خصوص افزایش شاخص امنیتی همکاری کنند و بروز ناامنی ها را به دستگاه های امنیتی و قضایی منعکس کنند و در خصوص امنیت با هیچ کسی تعارفی نداریم.

این مقام مسئول افزود: باید فرهنگ ارزشمند صلح و سازش را به خوبی در جامعه منعکس و فرهنگ سازی نمود و در این رابطه علما، ائمه جمعه و... مسئولیت خطیری دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار