خبرهای داغ:
امام جمعه بویین زهرا در افتتاح باغ کشت بافت انگور بویین زهرا؛

سنت حسنه وقف، از مصادیق عمل صالح و احسان است

حجت الاسلام رضوانی گفت: سنت حسنه وقف از مصادیق عمل صالح و احسان است لذا هم باید وقف را به زیبایی برای مردم تبیین نماییم.
کد خبر: ۹۳۸۳۱۱۵
|
۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام رضوانی امام جمعه بوئین زهرا در حاشیه مراسم افتتاح باغ کشت بافت انگور که یکی از پروژه های اوقاف استان در شهرستان بوئین زهرا می باشد با اشاره به روایتی از امام علی(ع) و بیان خصوصیات افراد متقی بیان کرد: در نگاه امام علی(ع)، فرد متقی باید عامل به عمل بوده و خودسازی داشته باشد.

وی گفت: در آیات قرآن نیز اولین ویژگی افراد متقی این است که در زندگی و کار و فکر خود، احسان دارند و به دنبال امر ماندگار هستند.

امام جمعه بوئین زهرا عنوان کرد: سنت حسنه وقف از مصادیق عمل صالح و احسان است لذا باید وقف را به زیبایی برای مردم تبیین نماییم و برای حضور مردم در این سنت های حسنه، فرهنگ سازی نماییم.

حجت الاسلام رضوانی اظهار کرد: در طول تاریخ بسیاری از عوامل ماندگاری مسائل دینی ما در سایه وقف بوده و بزرگان به وقف نگاه ویژه ای داشته اند و در منابع فقهی، کتاب الوقف وجود دارد.

وی اضافه کرد: باغ کشت بافت انگور در شهرستان بویین زهرا، پیش از این زمین بلا استفاده بوده اما تبدیل به احسن شده و تا چندسال آینده با نیت واقف از درآمد این زمین زراعی جامعه هدف بهره مند خواهند شد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار