امام‌جمعه فشافویه:

ویژگی‌های بارز تفکر انقلابی در اداره کشور گره نزدن مسائل کشور به برجام است

امام‌جمعه فشافویه گفت: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که داعش تنها گروهی است که می‌تواند سیاست‌های این کشور شکست‌خورده را در افغانستان پیش برد.
کد خبر: ۹۳۸۲۹۳۹
|
۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵

حجت‌الاسلام شیخ میثم درگاهی امام‌جمعه فشافویه با محکوم کردن حادثه تروریستی نماز جمعه خونین خان‌آباد و تلاش آمریکا برای احیای داعش در افغانستان اظهار داشت: آمریکایی‌ها به این تحلیل رسیده‌اند که داعش تنها گروهی است که هم برای طالبان و هم برای سایر بازیگران همچون ایران تهدید محسوب می‌شود و درعین‌حال می‌تواند سیاست‌های این کشور شکست‌خورده در افغانستان را پیش برد.
وی با تاکید بر تأمین امنیت مردم رنج‌دیده افغانستان  از مسئولان کنونی این کشور افزود: با تمام وجود به شهیدان نماز جمعه خان‌آباد ابراز تکریم و احترام می‌کنیم و لعن و نفرین ابدی را برای قاتلان جنایتکار و مباشران و مسببان این جنایت هولناک درخواست کرده و محکومیت عملی این حادثه دردناک را از تمام مجامع بین‌المللی درخواست می‌کنیم.
امام‌جمعه فشافویه با اشاره به مذاکرات برجام ابراز داشت: یکی از ویژگی‌های بارز تفکر انقلابی در اداره کشور به ویژه در عرصه سیاست خارجی گره نزدن آینده و تمامی مسائل کشور به موضوع برجام است لذا شاهد هستیم که تیم سیاست خارجی دولت جدید ایران توسعه روابط با کشورهای همسایه و محور شرق را در دستورکار خود قرار داده و سعی دارد از ظرفیت‌های بی‌بدیل این همکاری‌ها در راستای منافع ملی ایران بهره‌برداری کند.
درگاهی تصریح کرد: تجربه چند سال اخیر برجام به‌خوبی به ایران ثابت کرده که طرف‌های غربی غیرقابل اعتمادند، به تعهدات خود به‌خوبی عمل نمی‌کنند و مهم‌تر از همه مذاکره را ابزاری برای نابودی جمهوری اسلامی ایران می‌بینند.
وی با بیان اینکه مقصر اصلی در ازسرگیری مذاکرات برجامی انفعال طرف‌های غربی در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی است، ادامه داد: دولت انقلابی رویکردی حساب شده را در قبال برجام در پیش گرفته و صرفاً با اتخاذ عمل‌گرایی در چهارچوب آن فقط درصورتی‌که ملت ایران از منافع برجام بهره‌مند شوند دست به کنشگری خواهد زد.
امام‌جمعه فشافویه با اشاره به انتخابات عراق بیان کرد: حزب پیروز در این انتخابات که بیشترین کرسی را در پارلمان عراق به دست آورده از جریان‌های اسلامی و بیت شیعی است که به مرجعیت، باور داشته و عنصری ضدآمریکایی محسوب می‌شود.
درگاهی در پایان با تأکید بر اینکه مردم عراق لیاقت بهترین‌ها را   دارند به شرطی که به بیگانگان چشم ندوزند خاطرنشان کرد: این پیروزی جریان‌های اسلامی یک پیروزی بزرگ برای مردم، مرجعیت، جریان‌های اسلامی و مقاومتی محسوب می‌شود اما باید بدانیم که راه پیشرفت و آبادانی اتحاد و نگاه به درون است اگر با این دو رویکرد پیش روند قطعاً پیروزند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار