همزمان با 28 صفر؛

ختم قرآن ویژه 28 صفر در ارمند

آیین ختم قرآن و نشست بصیرتی ویژه گرامیداشت ایام رحلت پیامبر اکرم و حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام در بخش ارمند شهرستان خانمیرزا برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۸۰۹۵۳
|
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به همت پایگاه مقاومت بسیج عفت ارمند نشست بصیرتی و آیین ختم قرآن برای هدیه به روح مطهر رسول الله و حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام همزمان با 28 صفر در روستای ارمند از توابع شهرستان خانمیرزا برگزار شد.

کبری جمالی کارشناس دینی در این نشست بصیرتی گفت: آنچه برای تحلیل دوران صدر اسلام مهم است داشتن بصیرت نسبت به وقایعی است که درآن دوران رخ داد.

وی افزود: دوران صدر اسلام باید مورد بررسی دقیقی قرار بگیرد تا بسیاری از مسائل به خصوص آنچه پس از رحلت حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم )، رخ داد برای اهل تحقیق روشن شود.

این کارشناس دینی  بیان داشت: برای عزت و اقتدار حکومت اسلامی افراد زیادی ایثار و فداکاری کردند به خصوص در دورانی که شرک جاهلی با تمام توان در مقابل مسلمانان به ظلم و قتل عام اصحاب و پیروان پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) اقدام می کرد.

جمالی در پایان گفت: پس از رحلت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم ) اهل سقیفه با بی تدبیری و بی بصیرتی مسیر تاریخ اسلام را تغییر دادند که نتیجه آن غصب ولایت توسط منافقین و دشمنان اسلام همچون ابوسفیانی ها شد.

گفتنی است، ختم قرآن و هدیه ثواب آن به ارواح طیبه حضرت رسول اکرم، و امام حسن مجتبی علیه السلام در این روز انجام شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار