خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین

ایجاد اعتماد و احترام به خواسته مردم انتظار جامعه از دستگاه قضا است

آیت اله عابدینی گفت: ایجاد اعتماد و احترام به خواسته مردم انتظاری است که مردم از دستگاه قضا دارند.
کد خبر: ۹۳۷۹۳۳۸
|
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین آیت اله عابدینی امام جمعه قزوین و نماینده ولی فقیه در استان قزوین در شورای اداری استان قزوین، بیان کرد: خدا را برای وجود دولت انقلابی که پای کار رسیدگی به مشکلات مردم است شاکریم.

وی با اشاره به تحقق عدالت در جامعه گفت: فعال بودن در حوزه عدالت امری مهم است و رعایت عدالت اجتماعی باید تبدیل به فرهنگ شود. ممکن است کسی فرهنگ عدالت اجتماعی را داشته باشد اما با سیاه نمایی کار را خراب کند. اما اینها هزینه هایی است که برای تحقق عدالت باید پرداخت کرد و در راستای تحقق عدالت این رفتارها بی شک وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: باید صبوری کنیم و مدیریت کنیم تا سیاه نمایی این افراد موجب ایجاد مشکلات نشده و روح عدالت خواهی در بین جریان منضبط و متدین و انقلابیون جان بگیرد.

وی افزود: بی شک باب عدالت پرترددترین باب در دوران تاریخ بشر است. آنچنان که این امر موجب گرایش مردم به صالحین و ائمه شده و بسیاری از انسانها با توجه به عبادات و اخلاقیات امام علی به امر عدالت اجتماعی پرداختند.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: در استان قزوین محورهای صنعت، کشاورزی، گردشگری فرصت های ارزشمند و کم نظیری هستند. همچنین حوزه های علمیه گسترده در استان قزوین، مردم‌ فرهیخته و چهره های شاخص انقلابی در استان وجود داشته و اینها همه فرصتی برای استان قزوین است.

وی افزود: در کنار تمام فرصت ها، تهدیدهایی برای استان وجود دارد که یکی از آنها موضوع آب است. در استان قزوین این خطر بسیار جدی است و در این امر مسأله مهم فرونشست دشت قزوین نیز وجود دارد.

آیت اله عابدینی عنوان کرد: واقعیت این است که این موضوع آزار دهنده است و بسیاری از افراد هستند که به دلیل جایگاه دولتی، خود را مجاز می دانند که هر بلایی بر سر استان آورده و هر کجا ساخت و ساز کنند. ممکن است جلوگیری ساخت و ساز برای کشاورزان وجود داشته باشد و این امر مهم است اما گاهی این جلوگیری موجب ساخت و ساز برای این افراد می شود که موجب آسیب رسیدن به اعتماد مردم می شود. لذا ایجاد اعتماد و احترام به خواسته مردم انتظاری است که مردم از دستگاه قضا دارند.

آیت اله عابدینی گفت: برای یک موضوع دنیایی گاهی کارهایی می کنیم که شایسته نظام اسلامی نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار