زنگ شور عاطفه ها در تهران نواخته شد

آیین نمادین نواختن زنگ شور عاطفه ها با شعار« با هم مشق محبت بنویسیم» با حضور جمعی از مدیران و مسئولان کمیته امداد، آموزش و پرورش و دانش آموزان در دبیرستان دخترانه محمدباقر صدر برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۷۹۱۶۴
|
۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷

آیین نواختن زنگ شور عاطفه ها امروز هفتم مهر با حضور سیدابوالفضل پرپنچی،مدیرکل کمیته امداد استان تهران، علیرضا محمدی، مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت های مردمی کمیته امداد،اسماعیل بحری زاده رئیس سازمان دانش آموزی، عبدالرضا فولادوند،مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان در دبیرستان دخترانه شهید محمدباقر صدر واقع در منطقه 11 تهران برگزار شد.

سیدابوالفضل پرپنچی،مدیرکل کمیته امداد استان تهران در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه امسال شور عاطفه ها با شعار « با هم مشق محبت بنویسیم»برگزار می شود،گفت: باید فرهنگ خیر و احسان را به فرزندانمان بیاموزیم؛ آنها باید به همنوعان خودشان کمک کنند. مباحث تربیتی بسیار مهم است.

وی افزود: نقش معلم‌ها پس از پدر و مادر نقشی سازنده ای در هدایت و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان دارد.

پرپنچی با بیان اینکه به روال سنوات گذشته، آیین شورعاطفه ها امسال با شعار مشق محبت بنویسیم برگزار می شود، افزود: قصد ما جمع آوری عدد و رقم ریالی نیست و این مراسم با هدف توسعه فرهنگ خیر و احسان برگزار می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه شور عاطفه‌ها از ۲۰ شهریور آغاز شده و تا ۱۱ مهرماه ادامه دارد، بیان کرد: این برنامه امروز هفتم مهر ماه در سطح مدارس برگزار می شود.

وی،ادامه داد: همچنین فردا هشتم مهر ماه در تمام ادارت و مراکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد استان تهران برگزار خواهد شد.

پرپنچی با اشاره به اینکه توسط  35 اداره و ۹۰۰ مرکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد استان تهران کمک های مردمی برای دانش آموزان نیازمند جمع آوری می شود،گفت: سعی کردیم آنچه تا کنون جمع آوری شده را نیز به دست نیازمندان برسانیم و در روز جمعه نهم مهر ماه  نیز در مصلی های نماز جمعه جمع آوری کمک های مردمی برای دانش آموزان نیازمند ادامه دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه باعث افتخار است که ۱۲ دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد استان تهران علی رغم همه مشکلاتی که دارند رتبه کمتر از  ۲۰۰۰ در کنکور سراسری کسب کرده اند و در بهترین دانشگاه‌های کشور تحصیل خواهند کرد گفت: یک علت توفیق این افراد، نیات خیر نیکوکاران است؛ هدفمان در کمیته امداد صرفا توانمندسازی معیشتی نیست بلکه توانمندسازی فرهنگی و علمی دانش آموزان را نیز مدنظر داشته و افتخار می‌کنیم دانش آموزان زیادی در تهران توانستند به دانشگاه‌ها راه پیدا کنند که از این تعداد 76 دانش آموز در دوره روزانه دانشگاه دولتی پذیرفته شدند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۵۰۰ تبلت تهیه و در اختیار دانش آموزان تحت حمایت قرار دادیم گفت: امید است با برگشتن به زندگی طبیعی بتوانیم شکوفایی مجدد را در بین دانش آموزان شاهد باشیم، اما فرهنگ استفاده از این سخت افزارها باید به عنوان هدف مهم مورد توجه باشد.

پرپنچی،ادامه داد: ۲۵ هزار دانش آموز و ۱۵۰۰ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان تهران است که از این تعداد ۸۰۰۰ دانش آموز در شهر تهران و مابقی در شهرستان های تهران هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به الکترونیکی شدن خدمات در کمیته امداد از جمله امکان استفاد از کیو آر کدها (QR ( برای پرداخت صدقه اشاره کرد و گفت: دنیا، دنیای دیجیتال است و باید در راه خدمت رسانی به نیازمندان به این سمت حرکت کنیم.

وی،افزود: با اجرای این طرح ، تمامی مشترکان صندوق صدقات و نیکوکاران می توانند با داشتن کد QR اختصاصی خود و با استفاده از گوشی تلفن همراه به‌آسانی اقدام به پرداخت صدقه نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار