به استقبال کنگره ملی ده هزار شهید جامعه عشایری کشور؛

یادواره شهدای روستای ارجل برگزار شد

همزمان با هفته دفاع مقدس، یادواره شهدای روستای ارجل یکی از دور افتاده ترین روستاهای منطقه عشایری دیناران برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۷۸۹۲۹
|
۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ یادواره شهدای روستای ارجل یکی از دور افتاده ترین روستاهای منطقه عشایری دیناران برگزار شد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(علیه السلام) استان چهارمحال و بختیاری در این یادواره ضمن خیر مقدم به مدعوین و خانواده محترم شهدا، استقبال از کنگره ملی ده هزار شهید جامعه عشایری کشور را یکی از اهداف برگزاری یادواره شهدا در مناطق عشایری عنوان کرد.

سردار اکبری با اشاره به شعار محوری کنگره ملی شهدای عشایر کشور، ده هزار شهید ده هزار خدمت، تاکید کرد: با یاد و نام شهدای عشایر استان اقداماتی در خصوص محرومیت زدایی و خدمت رسانی به عشایر دهستان دیناران انجام شده است از جمله؛ کلنگ زنی کانال آب، توزیع بسته های معیشتی و لوازم التحریر.

وی عشایر را جزء پاک ترین، خالص ترین و مهمان نوازترین و شجاع ترین اقشار جامعه دانست و گفت: نقش عشایر در 8 سال دفاع مقدس بی بدیل است.

سردار اکبری، خدمت به محرومان و عشایر را خواسته شهدا دانست و با اشاره به بخشی از وصیت نامه شهید فتاح مومنی خاطر نشان کرد: این شهید بزرگوار در وصیت نامه خود آورده است اگر توفیق شهادت در راه خدا پیدا کردم و اگر جسدم به دست شما رسید اگر چه زحمت است برای شما مرا در زادگاهم روستای لندی تشییع نمایید؛ زیرا من برای لندی مثمر ثمر نبودم ولی شاید به برکت خون من و دیگر شهدا، اولا در خود روستا تحرکی ایجاد شود و به انقلاب وفادارتر و ادامه دهنده راه شهیدان باشند، ثانیا موجب می شود مسئولین محترم جمهوری اسلامی توجه و عنایت بیشتری نسبت به این روستای محروم داشته باشند.

آقای کیانی فرماندار شهرستان اردل نیز ضمن تاکید بر خدمت رسانی به عشایر منطقه، مباحثی را در خصوص اهمیت و نقش جامعه عشایری و لزوم خدمت رسانی به این قشر غیور مطرح کرد.

وی افزود: یکی از اولویت های ما ارائه خدمت به مناطق عشایری خصوصا روستای ارجل با یاد و نام شهدای عشایر است.

گفتنی است روستای ارجل سه شهید داود کیانی، محمدرضا پورکیان، غلامرضا کیانی را در طی هشت سال دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب نموده است.

ارسال نظرات