با حضور اعضا در شهرکرد برگزارشد؛

جلسه هماهنگی اجتماعات دهه آخر صفر

جلسه هماهنگی اربعین حسینی و اجتماعات دهه ی آخر ماه صفر در سالن اجتماعات فرمانداری شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۷۷۹۹۷
|
۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شهرکرد با تسلیت اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس از برگزاری مراسم سوگواری در محرم  و صفر ، با رعایت اصول بهداشتی تجلیل کرد.

دکتر ابراهیم بختباری فر از برگزارکنندگان مراسم سوگواری دهه ی آخر صفر درخواست کرد: برنامه ها را با رعایت اصول بهداشتی ، بر اساس زمان تعیین شده ستاد مقابله با ویروس منحوس کرونا و در فضای باز برگزار شود.

در آغاز این جلسه مدیر اجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان  با تسلیت اربعین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا گرامی داشت.

 حمیدرضا توسلی گفت: مراسم سوگواری شب اربعین با رعایت اصول بهداشتی در تپه نورالشهداء و جوار قبور مطهر شهدای گمنام با سخنرانی آیت الله علی اکبر صمدی یزدی و مداحی ذاکرین اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام برگزار می شود و به همت رسانه ملی این مراسم به صورت زنده از شبکه استانی جهانبین صداوسیما پخش می شود.

وی به پیاده روی نمادین حرم تا حرم در شهرکرد با رعایت اصول بهداشتی اشاره کرد و ادامه داد: این برنامه به صورت نمادین از امامزاده سیدمحمد علیه السلام غرب شهرکرد تا امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد برگزار می شود و عزاداران اربعین حسینی با اجتماع در مقابل آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد فرازهای نورانی  زیارت اربعین را زمزمه می کنند.

توسلی به مراسم دهه ی آخر ماه صفر اشاره کرد و افزود: مراسم سوگواری دهه ی آخر صفر با سخنرانی آیت الله علی اکبر صمدی یزدی در فضای باز آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد همراه با نماز مغرب و عشاء برگزار می شود ، همچنین نظیر این مراسم در مساجد و حسینیه های شهرکرد از جمله مساجد جامع و صاحب الزمان ارواحنافداه پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء برگزار می شود.

وی گفت: آیت الله علی اکبر صمدی یزدی صبح ها دهه ی آخر صفر را در حوزه علمیه ولایت جنب مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد به ایراد سخن می پردازند.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، بیان نظرات حضار از دیگر برنامه های جلسه هماهنگی  اجتماعات اربعین حسینی و دهه ی آخر صفربود.

ارسال نظرات