خبرهای داغ:

جامعه ای آماده ظهور است که کاملا عدالت پذیر باشد

امام جمعه موقت شهرستان سمنان:جامعه ای آماده ظهور است که کاملا عدالت پذیر باشد.
کد خبر: ۹۳۷۷۱۹۴
|
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی نژاد امام جمعه موقت شهرستان سمنان در جمع پاسداران و سربازان تیپ ۱۲ قائم آل محمد عجل الله تعالی فرجه الشریف استان سمنان ضمن اشاره به اینکه امروز در جامعه مشکلات گوناگون ریز و درشتی وجود دارد و خیلی از مردم جامعه هم نگران وضعیت موجود و مشکلات اجتماع و به دنبال راه حل مشکلات کشور هستند گفت: آن زمانی که جامعه ما عدالت پذیر شود مشکلات جامعه نیز برطرف خواهد شد. تا زمانی که جامعه عدالت پذیر نشود، ایجاد یک عدالت کامل نیز غیر ممکن است .حالا سوال اینجاست که جامع عدالت پذیر آماده ظهور چگونه ایجاد میشود؟امام جواد(ع)می فرمایند:اولین چیزی که مومن به آن نیاز دارد واعظ درونی است.پس خودسازی اولین نکته ای است که منتظران باید به آن توجه داشته باشند .و هر کس ادعای یاری و دوستی امام زمان را دارد باید روزانه اعمال خود را محاسبه کند و خود را مورد سوال قرار دهد.
حجت الاسلام والمسلمین مهدوی نژاد ادامه داد: نظارت بر دیگران که ما به عنوان امر به معروف و نهی از منکر از آن یاد می کنیم دیگر شرط آماده شدن برای ظهور است. امر به معروف و نهی از منکر یک نگاه نظارت محوری و کمک به خود و دیگران است. انسان نمی تواند نسبت به اعمال دیگران بی تفاوت باشد، زیرا اعمال دیگران در زندگی من هم شاید اثر بگذارد اگر اعمال دیگران باعث شود که باران نبارد این عمل او به من هم مربوط می شود امام صادق علیه السلام مي فرمایند: اگر کسی برادر مومن خود را ببیند که دارد گناه میکند و عمل زشتی را مرتکب می شود اگر به او چیزی نگوید و متذکر نشود خیانت کرده است. لذا در جامعه اسلامی چون آدم ها همدیگر را دوست دارند باید امر به معروف و نهی از منکر کنند.
وی در پایان گفت :کمک و دستگیری از دیگران و پذیرفتن نصیحت خیرخواهانه از جمله نکات دیگری است که برای اصلاح جامعه مورد نیاز است برای خیلی از ما سخت است که نصیحت دیگران را بشنویم و قبول کنیم در حالیکه اگر شخصی از روی خیرخواهی به دیگری نکته ای را متذکر شود و نصیحت کند باید بپذیریم. رعایت این نکات باعث اصلاح جامعه و آمادگی جامعه برای ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها