خبرهای داغ:

آغاز فعالیت حضوری ۳۱ مدرسه شهرستان شاهرود از اول مهر/مدارس تدریجی باز می شوند

شاهرود_مدیر آموزش و پرورش شاهرود گفت: ۳۱ مدرسه از ۱۸۴ مدرسه دولتی و غیردولتی شهرستان شاهرود که در روستا‌ها فعالیت دارند از سوم مهرماه کلاس‌های حضوری خود را آغاز می‌کنند.
کد خبر: ۹۳۷۴۳۵۱
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹
آغاز فعالیت حضوری ۳۱ مدرسه شهرستان شاهرود از اول مهر/مدارس تدریجی باز می شوندبه گزارش خبرنگار بسیج، سیدمحمد موسوی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود اظهار کرد: ۳۱ مدرسه از ۱۸۴ مدرسه دولتی و غیردولتی شهرستان شاهرود که در روستا‌ها فعالیت دارند از سوم مهرماه کلاس‌های حضوری خود را آغاز می‌کنند.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود ادامه داد: بیشتر این مدارس روستایی کمتر از ۱۳۰ دانش آموز دارند که شرایط بازگشایی برای آنان فراهم شده است.
او به دستورالعمل جدید وزارت آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس اشاره کرد و ابراز داشت: در این دستورالعمل مدارس روستایی با کلاس‌های زیر ۱۵ نفر از سوم مهرماه بعد از ایمن سازی از سوی مدیر، انجمن و شورا و تایید کارگروه مراقبت سلامت، مجوز بازگشایی می‌گیرند و بازگشایی می‌شوند.
موسوی با بیان اینکه کلاس‌های زیر ۳۰ نفر هم در روستا‌ها می‌توانند با گرفتن مجوز از کارگروه مراقبت سلامت ۲ تا سه روز در هفته فعال باشند، اظهار کرد: شهرستان شاهرود ۵۰ مدرسه بالای ۳۰۰ دانش آموز دارد که به صورت تدریجی از هفته دوم آبان ماه با شرایط اعلام شده بازگشایی خواهند شد.
او با اشاره به اینکه تمامی کارگاه‌های فنی در این شهرستان از مساحت مناسبی برخوردار است و دانش آموزان هنرستان‌ها در کلاس‌های ۱۶ نفره حضور دارند، تصریح کرد: کلاس‌های دروس فنی هنرجویان از سوم مهرماه به صورت حضوری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش شاهرود از به صدا در آمدن زنگ غنچه‌ها برای پیش دبستانی‌ها روز ۳۱ شهریور در مدرسه امام هادی (ع) شاهرود خبر داد و ابراز داشت: زنگ شکوفه‌ها برای کلاس اولی‌ها و زنگ جوانه‌ها برای پایه هفتم نواخته خواهد شد همچنین زنگ مهر، مقاومت، ایثار، شهادت هم روز شنبه سوم مهرماه در مدرسه خیرساز حاج موسی عضدی در شهرک دانشگاه نواخته می‌شود.
او ادامه داد: سه هزار و ۲۰۰ نفر از فرهنگیان این شهرستان تاکنون دُز اول واکسن و تعدای هم دُز دوم را تزریق کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها