جمع آوری و توزیع ۲۸۷ میلیون تومان بسته های معیشتی به همت کانون فرهنگی و هنری شهدای بانقلان

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری شهدای روستای بانقلان از توابع استان ایلام، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بسته های معیشتی و کمک های مومنانه به ارزش ۲۸۷ میلیون تومان جمع آوری در بین افراد نیازمند توزیع شده است.
کد خبر: ۹۳۷۳۰۹۴
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت االله علیپوریان  مسئول اداره اموال ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در سفر یک روزه به استان ایلام به همراه حجت الاسلام  علی چراغی پور مسئول ستاد فهمای ایلام، از کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهدای بانقلان و کانون فاطمه الزهرای اطهر (س) شهر ایلام بازدید کرد.

وی در بازدید از کانون فرهنگی و هنری شهدای روستا بانقلان از مرکز نیکوکاری، خانه فرهنگ دیجیتال، کتابخانه این کانون و روند جمع آوری و بسته بندی بسته های معیشتی و بهداشتی برای توزیع  در بین افراد نیازمند بازدید و در جریان فعالیت های کانون فرهنگی و هنری شهدای بانقلان و کانون فاطمه الزهرای اطهر (س) قرار گرفت.

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری شهدای روستای بانقلان در جریان این بازدید با بیان اینکه این کانون در طول سال برنامه های متنوع فرهنگی هنری، اجتماعی با حضور و محوریت مردم روستا برگزار می کند، اظهار کرد: در این کانون، مجموعه تخصصی کانون فرهنگی و هنری عترت، خانه فرهنگ دیجیتال، کتابخانه و مرکز نیکوکاری امام رضا(ع) با حضور فعال اعضای کانون های مساجد روستا فعالیت دارند.

« محمد یوسفی» با اشاره به اجرای طرح مواسات و کمک های مومنانه در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاست های ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در این کانون، یادآور شد: از ابتدای سال جاری در قالب اجرای این طرح، بسته های معیشتی، حمایتی و بهداشتی با اعتباری بالغ بر مبلغ ۲۸۷ میلیون تومان جمع آوری و در بین افراد نیازمند توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در ایام کرونا با کمک خیرین و کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، در راستای کمک به نیازمندان فعالیت های خوبی در روستای بانقلان انجام شده است، گفت: این کانون دارای ۸ هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف است که پذیرای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در روستا است و در ایام کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی، کتاب به صورت امانت در اختیار جوانان و نوجوانان روستا قرار می گرد.

یوسفی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۳۸ نفر از جوانان و نوجوانان روستای بانقلان با ثبت نام در سامانه بچه های مسجد عضو کانون های فرهنگی و هنری هستند، افزود: در خانه فرهنگ دیجیتال این کانون در روستای بانقلان، ۱۰ سیستم رایانه ای  فعال است که خدمات رایانه ای، اینترنتی و سایر خدمات را به مردم روستا ارائه می دهد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری شهدای روستای بانقلان با تقدیر از توجه ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور و استان به فعالیت های کانون ها، ابراز کرد: کانون فرهنگی و هنری شهدای بانقلان مسجد امام رضا(ع) امروز به محل و پایگاهی برای حضور جوانان روستا در فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری تبدیل شده است و این امر نیز در سایه تعامل و همکاری هیئت امنای مسجد و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تحقق یافته است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام نیز در این بازدید، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری مساجد در نقاط مختلف روستایی و شهری این استان فعالیت دارند.

حجت الاسلام« علی چراغی پور» خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی و هنری شهدای بانقلان یکی از فعال ترین کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان است که همواره توانسته است در اجرای طرح ملی فهما در چند سال اخیر حایز رتبه های برتر استانی و کشوری شود.

گفتنی در پایان این بازدید، علیپوریان، مسئول اداره اموال ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با تقدیر از فعالیت کانون شهدای بانقلان، اظهار کرد: فعالیت های این کانون در نوع خود بسیار درخشان و ارزنده است و امید است که با تلاش و همت جوانان این کانون و حمایت های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، شاهد رونق هر چه بیشتر این فعالیت ها باشیم.

همچنین در جریان بازدید از کانون فرهنگی و هنری فاطمه الزهرای اطهر (س) مقرر شد که در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، تعدادی کتاب در حوزه های مختلف دینی و فرهنگی از ظریق ستاد فهمای استان در اختیار این کانون قرار گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار