خبرهای داغ:
همراه و محافظ شهید آیت اله مدنی در گفت‌وگو با بسیج:

شهید مدنی در خط و راه امام خمینی (ره) حرکت می‌کرد

همدان-همراه و محافظ شهید آیت اله مدنی گفت: شهید آیت الله مدنی، یک فرد ولایتی بود و در خط و راه امام خمینی(ره) حرکت می‌کرد.
کد خبر: ۹۳۷۱۷۴۲
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸

شهید مدنی در خط و راه امام خمینی (ره) حرکت می‌کردحجت‌الاسلام سیدحسن ملیحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: شهید آیت اله مدنی همیشه اهل تهجد و تذکر بود یعنی در عالم عرفان بود، ایشان از امام حسین(ع) برای خودش شهادت را می‌طلبید و در خواب هم امام حسین(ع) را دیده بود.

وی افزود: امام (ره) وقتی به ایشان دستور دادند به تبریز برود، قبول کرد و رفت و در آنجا در محراب عبادت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این همراه و محافظ شهید آیت اله مدنی با بیان اینکه شهید مدنی مردی الهی و با تقوا بود، ابراز داشت: ما برای دیدن امام (ره) در قم برای اینکه دستور  بدهند شهید مدنی امام جمعه همدان شوند رفته بودیم، چیزی شبیه به قطعنامه نوشته و به همراه بچه‌های مریانج شهید علی یارمحمدی، شهید سعید لاله کار، شهید حمید لاله کار و بسیاری از شهدا رفتیم.

وی ادامه داد: آن وقت که حضرت امام خمینی (ره) در قم بودند، من 11 تیر ماه 54 توسط یکی از دوستان وقت گرفتم رفتیم  بالا به هزار زحمت که بماند ما می خواستیم بریم داخل خدمت امام(ره) برسیم یک هیئتی از دولت می‌آمد، دوباره هیئتی از سودان می‌آمد، شهید بهشتی آمد و خلاصه مریانجی‌ها گفتند ما تا امام را نبینیم از اینجا حرکت نمی‌کنیم.

ملیحی در ادامه خاطره خود افزود: حاج احمد آقا (ره) تشریف آوردند و وساطت کرد و ما رفتیم و هنوز آن عکس و تمثال دیدار با امام(ره) را دارم، پدرم هم در آن جلسه بود؛ بعد جوانی که قطعنامه را از حفظ کرده بود وقتی خدمت امام (ره) رسیدیم گفت بسم الله قاصم الجبارین مبیر الظالمین... بعد یک دفعه حضرت امام(ره) که سرش پایین بود سرش را بالا گرفت و یک نگاه به چشمان آن جوان کرد خلاصه این جوان ناطقه‌اش قطع شد دیگر نتوانست صحبت کند هرچه اشاره کردیم ادامه بده دیگر نتوانست و ابهت امام خمینی (ره) ایشان را گرفت و نشست و بقیه را بنده ادامه دادم و همانطور که نشسته بودم بقیه نامه را خواندم.

وی با بیان اینکه این نگاه در همه نیست، در امام(ره) بود و در شهید مدنی نیز بود، گفت: داشتیم از خیابان سنگ شیر (تختی امروز) می‌آمدیم هتل آرین آنجا مأمورین بالای هتل با تفنگ به طرف مردم نشانه گرفته بودند به آقا گفتند که آقا ببینید مأمورها کجا هستند، آقا همین که برگشت یک نگاهی با آن نگاه اسرارآمیزش به چهره آنان کرد همه اسلحه‌هایشان را پنهان کردند و رفتند.

این همراه و محافظ شهید آیت اله مدنی تصریح کرد: دومین صفتی که ایشان داشت ضعیف پرست بود و به فقرا خیلی نظر و عنایت داشت، بسیار بزرگوار بود، برای مثال چیزی را داده بود تا برای فقرا پخش کنند 50 بسته که 48 بسته را داده بودند و دو بسته مانده بود، آمدند به ایشان گفتند که ما دادیم اما دو بسته باقیمانده گفت بروید من خودم نیز می‌آیم؛ گفتند نه آقا شما زحمت نکشید گفت این دو بسته را ببرید به آن دو خانوار بدهید؛ آمدند گفتند دادیم فرمود حالا من می‌توانم غذا بخورم و یک چنین اخلاقی در وجودش بود که این اخلاق غیر از حضرت علی(ع) من در کسی سراغ ندارم.

وی ادامه داد: امام (ره) را به حیاط گلدار برده بودند، امام (ره) فرموده بود هر وقت همه مردم ایران از این خانه‌ها داشتند، آن زمان الان من در این خانه عذاب می‌کشم که آمدند خانه جماران همان جایی که امام(ره) در آنجا بود، کوچک بود و قبول کرد و دیدار مردمی هم در حسینیه جماران بود و آن وقت شهید مدنی هم فرمود این خانه‌ای که در عراق دارم از بیت‌المال هست و جزء اموال بنده نیست یک موقع ورثه ادعا نکنند، خانه‌ای که اینجا در همدان دارم آن هم از بیت‌المال است.

ملیحی عنوان کرد: شهید مدنی چیزی برای خود قبول نکرد، ایشان یک فرد ولایتی بود و در خط و راه امام خمینی (ره) حرکت می‌کرد.

وی یادآور شد: شهید مدنی در مسجد جامع قدیمی در آنجا نماز جمعه را برپا می‌کردند یک جمله‌ای مطرح کرد که عجیب است و آن وقتی بود که بعضی از منافقین شاید جسارت به عکس مطهر حضرت امام(ره) کرده بودند به گوش ایشان رسیده بود امام(ره) فرموده بود کسی حق ندارد تعرض بکند. شهید مدنی در آنجا بلند شد عرض کرد ای امام بزرگوار شما فرموده‌ای اگر کسی به عکس خود من تعرض کرد کسی حق تعرض ندارد درست است این حق خود شماست اما ما هم حق داریم و شما متعلق به خودتان نیستید. به خدا قسم اگر شخصی به ساحت مقدس شما جسارتی بکند من اسداله با همین ژ 3 حساب او را خواهم رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار