بافت فرش هایی با نماد پارالمپیک 2020 به دست هنرمندان معلول کهریزک

هنرمندان معلول فرش هایی با نقش پارالمپیک، برای هدیه به قهرمانان المپیک 2020 بافتند

تابلو فرش های نماد پارالمپیک، هنر دستان هنرمند معلولین پرتوان کهریزک تحویل مقامات ورزشی کشور شد.
کد خبر: ۹۳۷۱۳۴۸
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴

با سفارش مقامات ورزشی پارالمپیک کشور، پنج تابلو فرش با نمادهای المپیک که هنر دست معلولین پرتوان کهریزک است، بافته شده و قرار است به برگزیدگان مسابقات پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ اهدا گردد.

محسن باقری مسئول توانبخشی و کارگاههای هنری آسایشگاه خیریه کهریزک با اعلام این خبر، گفت : این تابلو فرش ها که در طول چهار ماه توسط معلولین هنرمند بافته شده، دارای ابعاد ۶۰ در ۸۰ بوده و منقش به نقشه و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران است. همچنین نقشه کشور ژاپن محل برگزاری مسابقات پارالمپیک تابستانی توکیو ۲۰۲۰  و نیز نماد پارالمپیک از دیگر نقش و نگار های موجود در این اثرهنری مددجویان آسایشگاه کهریزک است.

باقری افزود : هنرمندان معلول کهریزک از نخستین روز دریافت طرح و نقشه تابلو فرش ها، با جدیت و دقت تمام تار و پود این سفارشات ارزشمند را به هم گره زدند تا در موعد مقرر و مطابق برنامه زمانبندی شده به وعده خود عمل کنند.

 مسئول توانبخشی و کارگاههای هنری همچنین یادآور شد: این کارگاه آمادگی کامل دارد تا سفارشات افراد، ارگان ها و نهادهای مختلف با طرح و نقشه های درخواستی را توسط هنرمندان معلول و پرتوان خود آماده و تحویل نماید.

کارگاههای توانبخشی آسایشگاه خیریه کهریزک متشکل از ۳۷ کارگاه، محل فعالیت روزانه بیش از ۴۰۰ معلول و سالمند ساکن در این مجموعه خیریه است که علاوه بر پرکردن اوقات خود به نحو مطلوب، با درآمد ماهیانه می توانند مایحتاج شخصی خود را تهیه کنند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار