فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری خبرداد:

توزیع هزار بسته معیشتی در منطقه عشایری دیناران

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری چهارمحال و بختیاری از توزیع هزار بسته معیشتی در منطقه عشایری دیناران خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۰۹۲۸
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  سرهنگ پاسدار علی اصغر ایزدی ضمن تشریح خدمات و اقدامات ناحیه مقاومت بسج عشایری استان در منطقه دیناران از ابتدای سال تاکنون گفت: خدمات متعددی با همکاری و مساعدت سپاه استان، بسیج سازندگی و خیرین و گروه جهادی حوزه عشایری دیناران به ۵۰۰ نفر خانوار منطقه عشایری دهستان دیناران شامل دنگان چویلان عباس آباد گردپینه چارموران بادره زردلیمه ارائه شده است.

وی با اشاره به آمار پلاک کوبی و تعیین هویت گوسفندان در منطقه عشایری دیناران گفت: جمعا 50 هزار راس دام سبک شامل ۳۰هزار راس بز و ۲۰ هزار گوسفند در این منطقه پلاک کوبی شده است.

ایزدی از توزیع ۱۰۰۰بسته معیشتی بین مردم منطقه هم خبر داد و تصریح کرد:۱۶۰میلیون ریال کمک های نقدی واریزی به حساب کمک مومنانه ناحیه جهت کمک به طرح مواسات در این منطقه جمع آوری شده است.

وی پرداخت کمک هزینه درمان  به بیمار دیسک کمر منطقه  عشایری سرتنگ، شناسایی بیمار پروانه ای منطقه عشایری  و معرفی به خیّر جهت پرداخت کمک هزینه درمان، شناسایی بیمار پلاک خون منطقه عشایری لشتر و معرفی به خیّر جهت دریافت کمک هزینه درمان، احداث یک سرویس بهداشتی و جایگاه شستشوی گوسفند در منطقه عشایری سرتنگ دنگان را ا از جمله خدمات ارائه شده در راستای رفع مشکلات بهداشتی و درمانی منطقه عنوان کرد.

وی از ساخت ۱۳ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد عشایری در این منطقه خبر داد و گفت: تشکیل ۱۲صندوق قرض الحسنه عشایری و یک تعاونی روستایی،  پیگیری بازگشایی راههای روستایی و عشایری صعب العبور منطقه دنگان بادره وسرتنگ ودالونک، پیگیری طرح جاده دنگان منطقه دالونک به گزستان بازفت و سفر نماینده محترم مجلس به این منطقه از دیگر اقدامات محرومیت زدایی در منطقه عشایری دیناران می باشد.

وی با اشاره به فعالیت گروههای جهادی در این منطقه از اجرای اردوهای یک روزه کمک به بسیجیان در طرحهای کشاورزی و هماهنگی جهت اعزام گروههای جهادی متخصص پزشکی و دامپزشکی به مناطق عشایری خبر داد.

 ایزدی از پیگیری نصب پنل های خورشیدی در منطقه عشایری دیناران خبر داد و گفت: تعداد ۴۰ پنل برای مردم این منطقه در نظر گرفته شده است و طرح پوشش اینترنت در منطقه عشایری دیناران نیز در حال پیگیری است.

وی پیگیری و جلسات مستمر با سران ایلات و طوایف عشایری مناطق مختلف عشایری، سرکشی از خانواده معظم شهدا در طول سال ۶ مرتبه، توزیع بسته های معیشتی در طرح شهید سلیمانی به تعداد ۶۰ بسته، اعزام طلاب و روحانیون به مناطق عشایری، هماهنگی جهت حضور مسئولین و پیگیری مشکلات مناطق عشایری، توزیع گوشت قربانی بین نیازمندان در مناسبتهای عید قربان و محرم را از دیگر اقدامات در راستای خدمت رسانی و محرومیت زدایی در منطقه عشایری دیناران برشمرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار