خبرهای داغ:
مسئول دبیرخانه قرارگاه ۱۷ ربیع الاول سپاه نینوا تاکید کرد:

تلاش قرارگاه ۱۷ ربیع برای حل بحران مرغ در گلستان

مهقانی گفت: روند افزایش ۲۵۰ درصدی جوجه یک روزه مشکلاتی را برای واحدهای پرورش مرغ به وجود می آورد که برای رفع این مشکل در تلاش هستیم.
کد خبر: ۹۳۷۰۸۳۷
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹

تلاش قرارگاه ۱۷ ربیع برای حل بحران مرغ در گلستان

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ سرهنگ مهقانی مسئول دبیرخانه قرارگاه ۱۷ ربیع الاول سپاه نینوا گلستان با اشاره به نقش قرارگاه ۱۷ ربیع در رفع موانع تولید گفت: این قرارگاه در تلاش است که بتوالند در حوزه نظارت بر بازار به دولت کمک کند و از سویی دیگر بتوانیم در حوزه تنظیم بازار در کنار سازمان صمت گلستان باشیم.

مسئول دبیرخانه قرارگاه ۱۷ ربیع الاول سپاه نینوا یکی دیگر از وظایف عمده این قرارگاه را مانع زدایی از تولید برشمرد و یادآور شد: با دستور فرمانده سپاه نینوا استان گلستان این قرارگاه به صورت تخصصی موانع موجود را شناسایی و نسبت به رفع آن با همکاری دستگاه های دولتی اقدام می کند.

مهقانی بیان کرد: امروز ۳۲ کارخانه آرد در سطح استان با همت قرارگاه ۱۷ ربیع فعالیت مطلوبی دارند و اگر این قرارگاه به مسئله صادرات گندم گلستان به دیگر استان ها ورود پیدا نمی کرد با چالش بزرگی رو به رو می شدیم.

وی در ادامه افزود: همچنین در حوزه زنجیره تولید محصولات در بازار با چالش هایی رو به رو بودیم که این چالش ها شناسایی و با همکاری دستگاه های اجرایی برای رفع این موانع تلاش کردیم.

این مقام مسئول متذکر شد: صنعت پرورش مرغ استان نیز به جوجه های یکروزه وابسته بود و روند افزایش ۲۵۰ درصدی جوجه یک روزه قطعا برای یک هزار و ۳۲ واحد تولیدی که هر ماه ۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی دارد مشکل به وجود می آورد که تلاش کردیم واحدهای تولید جوجه یک روزه که از نهاده های دولتی استفاده می کنند تامین کننده ۶۰ تا ۷۰ درصد شبکه تنظیم بازار باشند.

مهقانی به تلاش قرارگاه ۱۷ ربیع برای از سرگیری فعالیت کارخانه سیمان پیوند گلستان و همچنین مسیرهای دسترسی به معدن خبر داد و افزود: در این راستا در نشستی با حضور مدیرکل محیط زیست و منابع طبیعی این مسئله مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار