خبرهای داغ:
قالیباف خبر داد:

توجه جدی به ورزش در برنامه هفتم توسعه

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه هفتم توسعه توجه جدی به ورزش همگانی و قهرمانی خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۷۰۸۰۰
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدباقر قالیباف امروز در مراسم تقدیر از مدال آوران المپیک توکیو با اشاره به اینکه بازی‌های آسیایی و المپیک پاریس در  یک قدمی ما قرار دارد خواستار برنامه ریزی دقیق و جامع برای موفقیت ورزشکاران کشورمان در این مسابقات شد. 

وی توجه به ورزش بانوان و توسعه این بخش را از دیگر اولویت‌ها دانست و افزود: توجه به ورزش قهرمانی و همگانی بانوان باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد. 

رئیس مجلس گفت: در برنامه ریزی‌ها باید تمرکز ما بیشتر روی رشته‌های ورزشی باشد که دارای موفقیت‌های بیشتری در کسب قهرمانی است ضمن اینکه به سایر رشته‌ها نیز باید توجه شود. 

قالیباف رسیدگی به امور مالی، معیشتی، رفاهی و همچنین مشکلات قهرمانان ملی کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما توجه به امنیت شغلی، مسائل کاری و رفاهی ورزشکاران را در مجلس دنبال خواهیم کرد. 

وی گفت: قوانینی را پیش بینی خواهیم کرد که آرامش روانی و امنیت شغلی قهرمانان را ایجاد کند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: باید برای بازی‌های آسیایی و المپیک آتی هدف گذاری درستی داشته باشیم.
آقای قالیباف گفت: ما در مجلس شورای اسلامی کمک‌های قانون گذاری و توجه به امور ورزش را در بودجه سالانه و برنامه هفتم توسعه دنبال خواهیم کرد. 

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ورزش یک پدیده و صنعتی است که کاملا با رشد کشور و قدرت اقتصادی رابطه مستقیم دارد افزود: ورزش در حوزه‌های فرهنگ، آسیب‌های اجتماعی، بخش اقتصادی و سیاسی بسیار تاثیرگذار است و با کمترین هزینه بیشترین ثمره را در پی دارد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به عمر اثر بخشی ورزش در این حوزه‌ها گفت: هیچ دلیل نمی‌شود که در کشور کسی به فکر منافع ملی، رشد، حفظ انسجام ملی، تربیت، نشاط و شادابی باشد، ولی نسبت به ورزش بی تفاوت گردد و این امر امکان پذیر نیست. 

قالیباف افزود: ورزش به قدری ظرفیت، نشاط و اثر گذاری دارد و این اراده در جامعه ما برای توسعه ورزش قهرمانی و همگانی وجود دارد که باید با برنامه ریزی‌های دقیق به آن برسیم. 

وی با اشاره به مشکلات بخش ورزش و ورزشکاران گفت: ورزشکاران و قهرمانان باید با توکل به خدا و اراده فردی خود پیش بروند و ما مسئولین نیز موظفیم امکانات را در بخش‌های مختلف در اختیار ورزشکاران قرار دهیم. 

قالیباف افزود: این اصلا پسندیده نیست که قهرمانانی روزی افتخارآفرین بودند و امروز دیده نمی‌شوند بلکه باید این قهرمانان بیشتر در جامعه دیده شوند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در موضوع اقتصادی ما از کمبود امکانات رنج نمی‌بریم بلکه ضعف مدیریت ما را رنج می‌دهد. 

وی همچنین با ستایش از روحیه پهلوانی و جوانمردی و گذشت ورزشکاران گفت: شما‌ها روزی که پرچم کشور را بالا می‌برید و یا زمانی که از قهرمانی دور می‌شوید این روحیه پهلوانی شما در جامعه باقی خواهند ماند. 

در پایان این مراسم به مدال آوران المپیک توکیو لوح تقدیر و جوایزی از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی اهدا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار