خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان:

بیانیه گام دوم انقلاب محور تعلیم و تربیت و نقشه راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی است

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان بیانیه گام دوم انقلاب را محور کار تعلیم و تربیت و نقشه راه برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی دانست وگفت: رسالت و نقش مربیان عقیدتی برای تحقق این مهم بسیار مهم است.
کد خبر: ۹۳۶۹۶۰۱
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲

بیانیه گام دوم انقلاب محور تعلیم و تربیت و نقشه راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی استبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام علی حسنی در جلسه هم اندیشی مرییان عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی آغازگر عصر جدیدی در دنیا بود که مایه سربلندی هر ایرانی در دنیا شد.

وی با بیان اینکه انقلاب بعد از ۴۰ سال وارد دومین مرحله خود شد، گفت: شعارهای انقلاب در اقصی نقاط جهان مانند خورشید می‌درخشد و امیدواریم که انقلاب ما جهانی شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه مقام معظم رهبری برای ادامه این راه روشن بیانیه گام دوم انقلاب را صادر کرد، ابراز داشت: بیانیه گام دوم انقلاب منشوری برای ادامه راه همه مردم ایران است.

وی با بیان اینکه آرمان انقلاب اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور است، عنوان کرد: انقلاب ایران در دنیا نظیر نداشته و با دیگر انقلاب‌ها متفاوت بود و برخاسته از اسلام جامع و ناب محمدی است.

حسنی با بیان اینکه انقلاب با ورود به دهه پنجم خود به دلیل اهمیتی که دارد مسئولیت را برای دوستداران و هواداران انقلاب سنگین می‌کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه مسئولیت تابع اهمیت و ارزش است مسئولیت حفظ انقلاب هم سنگین است.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم در برهه‌ای از زمان که دشمن از لحاظ اقتصادی و نظامی کشور ایران را تهدید می‌کرد صادر شد، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب جان تازه‌ای به انقلاب داد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان با اشاره به اینکه دشمنان در پی آن بودن که انقلاب به چهل سالگی نرسد، تاکید کرد: وظیفه ذاتی مربیان عقیدتی تربیتی می باشد و نظام تربیتی اسلام دقیقا در مقابل نظام تربیتی غرب قرار گرفته است.

وی ابراز داشت: در بیانیه گام دوم به ظرفیت جوانان تاکید شده است و این ضرورت کار تربیتی بر این قشر را نشان می‌دهد.

حسنی بیانیه گام دوم انقلاب را محور کار تعلیم و تربیت و نقشه راه برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: رسالت و نقش مربیان عقیدتی برای تحقق این مهم بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه تحقق برنامه شعار سال و منویات و مطالبات مقام معظم رهبری است از بزرگترین وظایف مربیان عقیدتی می باشد، عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارد ورود به فضای مجازی می باشد که نشان از اهمیت این فضا می باشد.

* باید روحیه مطالبه‌گری در مربیان عقیدتی تقویت شود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: مربیان عقیدتی با آموزش‌های لازم و آمادگی وظیفه دارند به فضای مجازی ورود پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید روحیه مطالبه‌گری در مربیان عقیدتی تقویت شود، تاکید کرد: مربیان عقیدتی باید کنار مطالبات خود راهکار رفع مشکلات را هم ارائه دهند.

حسنی با بیان اینکه مهمترین ظرفیت بسیج برای تحقق گام دوم انقلاب وجود نیروی انسانی کارآمد است، تصریح کرد: مربیان عقیدتی باید تلاش کنند زیربنای ایمانی و اعتقادی جوانان را درست کنیم.

وی وظیفه مربیان عقیدتی را در وهله دوم ترویج انقلابی‌گری و جهادگری دانست و ادامه داد: جوانان باید با معنویت آشنا بوده و ولایت‌مدار و بصیر باشند چراکه می‌خواهند بار سنگین انقلاب را به دوش بکشند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر از دیگر وظایف مربیان عقیدتی است که باید مخاطب خود را اقناع کند، گفت: مربیان عقیدتی با کار جهادی باید به تحقق بیانیه گام دوم انقلاب کمک کنند.

وی عنوان کرد: ما معتقدیم مربیان واقعی خدا و پیامبران هستند و مربیان عقیدتی با رفتار پیامبرگونه در جامعه تاثیر گذارند.

حسنی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به خودسازی و تمدن‌سازی اشاره کرده‌اند، گفت: افرادی که کار تربیتی انجام می‌دهند در وهله اول باید خودسازی داشته باشند.

وی با بیان اینکه افرادی که می‌خواهند مسئولیت سنگین و پر افتخار دفاع از انقلاب را به دوش بگیرند باید با خودسازی نفس قدرتمند شوند، تصریح کرد: این مهم با معنویت، اخلاق و کسب معرفت انقلابی محقق خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان با اشاره به آیه قرآن مبنی بر اینکه خدا سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه آن ملت خودش بخواهد، تصریح کرد: فرآیند جامعه‌سازی و تمدن‌سازی تنها در صورتی محقق خواهد شد که افرادی که این مسئولیت را بر دوش گرفته‌اند خویشتن انقلابی را شناخته باشند و بنای معرفتی آن از قبل ساخته باشند و فرد انقلابی جامعه انقلابی را می‌سازد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات