خبرهای داغ:
معاون سیاسی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان آوج؛

ایران خواستار حل مشکلات افغانستان مبنی بر مصالح ملی و داخلی است

سرگرد خدابنده لو گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال افغانستان این است که خواستار حل مشکلات افغانستان مبنی بر مصالح ملی و داخلی افغانستان است
کد خبر: ۹۳۶۹۵۸۷
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰

سروان علی میرزا خدابنده لو معاونت سیاسی سپاه حضرت ابوالفضل شهرستان آوج، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، با اشاره به تحولات افغانستان و تسلط طالبان بر این کشور بیان کرد: با توجه به تسلط طالبان بر افغانستان و تحولات منطقه ای و بین المللی از یک سو و تحلیل های متفاوت در این خصوص از سوی دیگر، بیانگر این نکته است که اولا تحولات افغانستان باید در بستر تحولات سیاسی، منطقه ای و بین المللی تحلیل شود که می توان به شکست راهبردی آمریکا و صرف هزینه های سنگین طی بیست سال اشغالگری اشاره کرد.

وی گفت: همچنین تحولات اخیر افغانستان با روی کار آمدن طالبان و تحرکات نظامی این گروه به دو دلیل عمده می باشد که شامل به بن بست رسیدن توافقات طالبان و آمریکا و خروج مفتضحانه آمریکا و همچنین شکست مذاکرات طالبان با دولت افغانستان می باشد.

معاونت سیاسی سپاه حضرت ابوالفضل شهرستان آوج در ادامه اظهار کرد: البته ناگفته نماند طالبان امروز با ادعای تفاوت سبک حکمرانی خود با گذشته و استفاده از ظرفیت و توان سایر گروه ها و قومیت ها در افغانستان در جایگاه برتری قرار گرفته است.

سرگرد خدابنده لو در ادامه عنوان کرد: از سوی دیگر سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال افغانستان این است که خواستار حل مشکلات افغانستان مبنی بر مصالح ملی و داخلی افغانستان است. همچنان که مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دولت سیزدهم به این موضوع اشاره فرمودند که ما از دولت مظلوم افغانستان حمایت می کنیم و حامی ملت افغانستان هستیم.

وی افزود: نکته بعدی این است که طالبان به لحاظ اندیشه ای و ایدئولوژیک تغییر نکرده و می توان گفت که طالبان با همان تکنیک اما با رفتاری جدید وارد میدان شده و نوع برخورد با مردم و سایر اقشار جامعه نشان می دهد که طالبان به این نتیجه رسیده است که مردم می توانند نقش اساسی را در تشکیل دولت ایفا نمایند.

سرگرد خدابنده لو در پایان گفت: طالبان نه شریک راهبردی ایران و نه عضو محور مقاومت است اما در عین حال تهدید و خطری برای ایران محسوب نمی شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار